Д-р Никола Илчев обяви Balkan Business Club за свързване на бизнесите на Балканите
Инициативата цели задълбочаване на партньорствата и подкрепа за малките и средни предприятия

Основателят на Balkan eCommerce Summit д-р Никола Илчев обяви официално създаването на Balkan Business Club, организация, която цели да свърже бизнесите на Балканите. Инициативата е резултат от нуждата за задълбочени партньорства и ще предоставя платформа за взаимодействие между компаниите в региона.
По време на пресконференция в Националния пресклуб на БТА в София, Илчев посочи, че първата активност на клуба ще се проведе в началото на юни, вероятно във Велико Търново. Компаниите вече могат да заявяват своето желание за участие, но може да има отхвърляния, тъй като в момента се изработват критерии за прием. „Със създаването на този клуб ще създадем по-добри връзки между пазарите и увеличим способността на компаниите в региона да правят успешен бизнес“, коментира Илчев.
Предстоящото издание на Balkan eCommerce Summit
Д-р Никола Илчев съобщи, че тазгодишното издание на Balkan eCommerce Summit ще се проведе на 29 и 30 април в "Арена 8888 София". Форматът на събитието набира все по-голяма популярност, привличайки изложители и посетители от целия свят. Очаква се 50 процента от участниците да бъдат от България, а тази година ще има изложители дори от Индия и Сингапур.
Илчев отбеляза, че тазгодишното издание се различава от предходните, като основна промяна е редуцирането на експо зоната, която ще бъде само в първия ден. Вместо това, вторият ден ще се съсредоточи върху по-мащабна конферентна част. Другата важна новост е създаването на специална зона с 100 маси за срещи, което ще улесни бизнес контактите.
Подкрепа за малките и средни предприятия
Директорът на Дирекция "Развитие на малките и средните предприятия" в ИАНМСП, Мариян Стоянов, подчерта, че агенцията е институционален партньор на Balkan eCommerce Summit. Той коментира, че подкрепата за малките и средните предприятия е ключова за онлайн позиционирането на всеки бранд и е важна стъпка към растеж на компаниите.
Стоянов спомена, че ИАНМСП е възстановила схемата "Успешни заедно. Развий своя бизнес онлайн", която предоставя възможност на малките и средни предприятия да създадат безплатно онлайн магазин или корпоративен сайт.
Тенденции в електронната търговия
Изпълнителният директор на "Метрика" Милена Рамчева цитира данни от проучване, според които 70 процента от европейците пазаруват от чуждестранни интернет страници. В региона на Балканите трансграничната търговия расте с над 15 процента на годишна база. Рамчева подчерта, че клиентите очакват бърза доставка и локализирани оферти. Според нея, 41 процента от онлайн търговците в региона очакват ръст в продажбите, което съвпада с увеличеното търсене на персонализирани преживявания.
Мирослава Станева, бранд маркетинг мениджър в "еМаг", сподели, че 50 процента от населението на България на възраст от 16 до 74 години е направило покупка онлайн. Тя отбеляза, че тези числа нарастват всяка година, което показва значителен потенциал за онлайн търговците.