БАСФ залага на растеж в Азия с фокус върху Китай и Индия

Компанията инвестира в Азия и оптимизира капацитети в Европа и Северна Америка

Снимка © БТА

Германският химически концерн БАСФ запазва Азия като ключов пазар за растеж, с акцент върху Китай и други водещи икономики в региона, съобщи главният изпълнителен директор Маркус Камиет по време на годишното събрание на акционерите. Той подчерта, че Азия ще остане основен двигател за индустрията през следващите години.

Фокус върху Азия и стратегически инвестиции

Маркус Камиет изтъкна, че Азия е и ще бъде двигател на растежа за химическата индустрия, като специален приоритет е поставен върху Китай. "Азия е и ще остане двигател на растежа за химическата индустрия", заяви той, цитиран от ДПА.

БАСФ вече е инвестирал милиарди евро в завод в Чжанцзян, провинция Гуандун, в южната част на Китай. Освен китайския пазар, внимание се отделя и на Индия, Индонезия, Малайзия, Сингапур, Тайланд и Виетнам. Камиет посочи, че тези седем държави ще генерират около 80% от световния растеж в химическата индустрия до 2035 година.

Предизвикателства и усилия за оптимизация в Европа и Северна Америка

Докато в Азия се очаква значителен растеж, в Европа и Северна Америка перспективите са за слаб до умерен такъв. В тези региони БАСФ ще се фокусира върху оптимизиране на вече съществуващите си производствени капацитети. В момента се изпълняват програми за спестяване на разходи в размер на няколко милиарда евро с цел повишаване на ефективността, особено в главната централа в Лудвигсхафен, Западна Германия.

Камиет увери акционерите, че комплексът в Лудвигсхафен ще остане централна част от компанията и ще се развива като водещ и устойчив производствен център за групата.

Във връзка с напрежението в търговията, предизвикано от американските вносни мита, той отбеляза, че въпреки предизвикателствата, БАСФ е добре позициониран. "Ние работим във всички ключови региони и произвеждаме локално за местните пазари. Това винаги е било предимство за нас", каза директорът.

Финансови резултати за първото тримесечие и прогнози

Въпреки стратегическите ходове, БАСФ отчете значителен спад в оперативната си печалба за първото тримесечие на годината. По-ниските продажни обеми и ценовият натиск оказаха влияние върху резултатите.

Нетната печалба, дължима на акционерите, за периода януари - март възлиза на 808 милиона евро, което е спад спрямо 1,36 милиарда евро за същия период на миналата година. Продажбите леко са намалели до 17,4 милиарда евро спрямо 17,5 милиарда евро предходната година.

Въпреки тези резултати, компанията потвърди прогнозите си за 2023 година, очаквайки печалба преди данъци, такси, лихви и амортизации (EBITDA) между 8 и 8,4 милиарда евро, както и свободен паричен поток в диапазона 0,4 и 0,8 милиарда евро.

Стратегически приоритети за бъдещето

От изказването на главния изпълнителен директор става ясно, че БАСФ залага на засилено присъствие в динамичните азиатски пазари, които се очаква да доминират глобалния растеж. В същото време компанията продължава усилията си за рационализиране и повишаване на ефективността в по-зрелите пазари като Европа и Северна Америка.

Това стратегическо позициониране ще позволи на химическия гигант да се адаптира към глобалните търговски предизвикателства, като същевременно укрепва ключовите си производствени центрове и поддържа устойчиво развитие.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички

Дневни новини