88% от българите предпочитат по-надеждни методи за онлайн плащания

Проучване на "Виза" показва важността на сигурността и удобството за успешните онлайн покупки в България

88% от българите предпочитат по-надеждни методи за онлайн плащания
Снимка © Христо Воденов, БТА

Сигурността при онлайн разплащанията остава ключов приоритет за българските потребители, като 88% от тях са готови да използват нов метод на плащане, ако той е по-надежден. Това сочи проучването на компанията „Виза“ (Visa) „Разплащания в онлайн търговията в Централна и Източна Европа 2025“, проведено през март 2025 г., съобщават от „Виза“.

Предпочитания и поведение при онлайн плащанията

Проучването е направено от изследователската компания „Риспонс Нау“ (RESPONSE NOW s.r.o.) сред по 1000 души на възраст между 18 и 65 години във всяка от осемте страни от Централна и Източна Европа: България, Полша, Румъния, Словакия, Словения, Унгария, Хърватия и Чехия.

Все повече потребители очакват онлайн разплащанията да бъдат толкова лесни и безпроблемни, колкото плащанията във физическите магазини, независимо от търговеца или устройството, което използват. В България 57% от онлайн купувачите завършват своята транзакция в рамките на 30 секунди.

Възможността да избират предпочитан метод на плащане е решаваща за почти всички анкетирани (94% в България). В същото време 65% от тях биха се отказали от покупка, ако техният избран начин на плащане не е наличен.

Според проучването 14% от европейските потребители изоставят своите пазарски колички, когато се налага ръчно въвеждане на данни от физическа карта, което демонстрира важността на лесния и бърз процес на разплащане за успешната търговия онлайн.

Удобство и предпочитания на потребителите в региона

Поне половината от анкетираните във всяка от изследваните държави очакват онлайн плащанията да предлагат същото ниво на удобство като тези във физическите магазини. В България този процент достига 64%, който е най-високият сред страните от Централна и Източна Европа.

Въпреки това, 24% от българските потребители все още смятат, че плащането на място в магазин е по-удобно, докато едва 18% посочват същото за онлайн търговските обекти. Това е най-ниският дял в региона, което може да бъде индикатор за потенциал за развитие на онлайн плащанията в страната.

Предизвикателства пред търговците

В съобщението от Visa се посочва, че търговците онлайн са изправени пред нарастващ натиск да минимизират трудностите при плащане. За да останат конкурентоспособни, те трябва да осигуряват широка гама от платежни опции, които комбинират удобство и възможност за избор.

  • Сигурността на трансакциите е водещ фактор за потребителите.
  • Бързината на онлайн плащанията играе важна роля (повече от половината завършват за 30 секунди).
  • Изборът на метод на плащане е решаващ за успешната покупка.
  • Нуждата от лесен и безпроблемен процес води до по-малко изоставени колички.

По този начин, предлагането на надеждни и лесни за използване платежни решения би могло да увеличи доверието и лоялността на клиентите в онлайн търговията.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини

Manage cookie consent