Временната комисия одобри доклад за пътна безопасност с ключови предложения
Докладът обобщава три месеца работа и включва предложения за нормативни промени в Закона за движение по пътищата

Временната комисия за пътна безопасност прие доклад за дейността си, изготвен три месеца след създаването ѝ. Документът беше одобрен единодушно със седем гласа „за“, без „против“ и „въздържал се“.
Основни предложения в доклада
Според председателя на комисията Андрей Рунчев от ГЕРБ-СДС, докладът обобщава всички теми и предложения, обсъждани през тримесечния период. В него са включени идеи от представители на неправителствени организации, експерти от министерствата, правителствения сектор и браншови организации.
Рунчев отбеляза, че значителна част от предложенията ще бъдат внесени за разглеждане като нормативни промени между първо и второ четене на Закона за движение по пътищата.
Сред ключовите предложения в доклада са:
- намаляване на допустимата минимална концентрация на алкохол в кръвта за млади водачи;
- забрана на преминаване на технически прегледи за водачи с неплатени глоби;
- затягане на правилата за използване на електрически тротинетки.
Подробности и бъдещи стъпки
Докладът, който надхвърля 40 страници, предстои да бъде разгледан в пленарната зала на Народното събрание. Рунчев подчерта, че документът съдържа всестранен преглед на проблемите, свързани с безопасността на движението и конкретни мерки за подобрение.
Комисията работи с цел създаване на ефективни нормативни решения, които да повишат сигурността на пътя и да ограничат нарушенията, водещи до пътнотранспортни произшествия.
Влияние върху пътната безопасност
Да се използват по-строги мерки, като ограничения за млади шофьори и контрол върху техническите прегледи заради неплатени глоби, е сред приоритетите на комисията. Това трябва да допринесе за по-добър контрол и превенция на нарушенията.
Затягането на регулациите по отношение на електрическите тротинетки е реакция на нарастващите случаи с инциденти, свързани с този нов вид транспорт.
Обединяването на идеи от различни институции и организации показва стремеж към комплексен подход при решаването на въпросите по пътната безопасност.