Мария Филипова представи мерки на КЗП за присъединяването на България към еврозоната

Председателят на КЗП акцентира върху превантивни действия и регионални посещения с цел подкрепа на потребителите и бизнеса

Мария Филипова представи мерки на КЗП за присъединяването на България към еврозоната
Снимка © БТА

Председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Мария Филипова участва в национална дискусия, посветена на влиянието на еврозоната върху икономиката на България. Събитието с надслов „Ефектът на еврозоната. Говори опитът на страните членки“ беше организирано от Икономическия и социален съвет на Република България и се проведе в Министерския съвет, като беше официално открито от министър-председателя Росен Желязков.

Презентация за въздействието на еврозоната върху доходите и цените

В своята обширна презентация Мария Филипова представи мнението и опита на Комисията за защита на потребителите относно ефектите от въвеждането на единната европейска валута в България. Тя подчерта ключовата роля на превантивните и контролни мерки, които КЗП предприема в сътрудничество с други държавни институции за защита на потребителите.

„Във взаимодействието си с останалите държавни регулатори, КЗП залага към момента на превантивната и контролна дейност“, заяви Филипова. Сред мерките, които тя описа, са информационен портал с данни за цените на стоките на българския пазар и мобилно приложение, което позволява проследяване на правилното превалутиране. В допълнение, КЗП планира информационна кампания, която ще обхване различни региони на страната.

Планирани мерки за подкрепа на гражданите и бизнеса

Мария Филипова уточни, че екипът ѝ ще започне посещения в различни региони на страната два дни след крайното решение на Съвета на Европейския съюз за присъединяването на България към еврозоната. В рамките на 30 календарни дни са предвидени посещения в около 300 населени места.

„Целта ми като председател на КЗП е да стигнем до хората и в най-малките населени места, както и до бизнеса. Искам да чуя техните въпроси и да отговоря. Искам да разбера специфичните нужди на малките търговски субекти, за да могат правилно да прилагат закона, считано един месец след излизането на окончателното решение“, поясни тя.

Според председателя на КЗП тази инициатива цели както да улесни ориентирането на гражданите в новата финансова среда, така и да подпомогне бизнеса в адаптацията към промените, произтичащи от въвеждането на еврото.

Подготовка за промени и разговор с обществото

Филипова подчерта, че информационните инициативи на КЗП са проектирани така, че да предоставят ясна и достъпна информация, която да помогне за избягване на злоупотреби и неправилно превалутиране на цените. Тя акцентира върху необходимостта от прозрачно и активно общуване с потребителите и бизнеса в цялата страна.

Форумът бе част от усилията на Икономическия и социален съвет за отразяване на опита на други страни от еврозоната и подготовка на България за успешното интегриране в единната валутна система.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини

Manage cookie consent