Кметът Васил Терзиев коментира исканията за увеличение на заплатите в столичния транспорт
Терзиев обсъди финансовите предизвикателства и планира нова транспортна карта за София

Кметът на София Васил Терзиев коментира пред Нова телевизия исканията на синдикатите за увеличение на заплатите в столичния градски транспорт и възможността за нова среща по темата днес. Терзиев посочи, че е разговарял с тях близо три часа, като в момента чакат да им бъдат предоставени конкретните сметки, за да преценят дали оправдават допълнителни преговори.
Финансовият натиск върху бюджета на столичния транспорт
Според Терзиев предложеното увеличение от 180 лева би създало дефицит от около 55 милиона лева в бюджета на транспорта. Той уточни, че ако държавата поеме разходите за охраната на метрото, тази дупка може да намалее до 35 милиона лева. Искането за още по-голямо повишение - 300 лева, би добавило нови 35 милиона към недостига на средства.
„Парите по сметките ги има, но едно е да ги имаш, друго - да можеш да ги харчиш“, заяви кметът, като уточни, че в капиталовата сметка има налични около 40-50 милиона лева, но те са предназначени за конкретни проекти. Терзиев подчерта, че това не са свободни средства и напомни, че намаляването на капиталовите инвестиции може да засегне например детските градини, за които са заложени 120 милиона лева.
„Като не виждам път, не мога да се обещават,” каза категорично кметът на София. Той обясни, че средствата не могат да се извадят от капиталовата програма, тъй като част от нея включва заеми, а другата част е за преходни проекти.
Предстоящи мерки и анализи в транспорта
Васил Терзиев обяви, че ще внесе нова транспортна карта в Общинския съвет, която да отрази нуждите и проблемите на обществения транспорт в София. Той посочи, че най-големите дефицити в персонала са в електротранспорта и автобусния транспорт.
Интересен факт, който подчерта, е, че в метрото машинистите получават по около 4600 лева месечно. Заради нуждата да се привлекат млади водачи, е имало предложение за по-добро възнаграждение за тях.
Кметът уточни още, че все още се чакат решения по въпросите за движението в буслентите, ситуацията с безплатните паркинги и удължаването на валидността на транспортните карти.
Обобщение на текущото състояние и бъдещи анализи
В допълнение към проблемите в транспорта, върви анализ на състоянието на училищата, детските градини и яслите, за да се потърсят начини за подобрение и оптимизиране на разходите.
Кметът ще иска пълен анализ и на всички дружества, работещи в транспорта на София, като в момента те са четири на брой с общо около 700 души администрация. Целта е системата да се реформира и управлява по-ефективно.