Основният ремонт на Дунав мост при Русе напредва според графика
Ремонтните дейности върху съоръжението от 1954 г. включват подмяна на стоманобетонни панели и антикорозионна обработка

Основният ремонт на Дунав мост при Русе в посока България протича по график, като дейностите върху съоръжението, построено през 1954 година, продължават да се изпълняват на място. Съобщение от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) разкрива напредъка по проекта, започнал на 10 юли миналата година.
Напредък в ремонта на мостовото платно
Според информацията от АПИ, до момента са произведени над 550 стоманобетонни панели за моста. Само през изминалата седмица са добавени още осем нови панела, всеки с тегло 5,6 тона и размери 2,48 на 4,40 метра.
В участъка от 320 метра, който в момента е затворен за ремонт, са демонтирани 86 стари пътни панела. На тяхно място вече са монтирани 37 нови, като общо поставените панели от предвидените 128 са 64.
Работи се по армировката на конструкцията, като през следващата седмица се планира демонтаж на колекторната система и монтаж на болтови дюбели. Освен това ще продължи поставянето на стоманобетонни панели и подготовката на компрометираните повърхности за торкретиране. Антикорозионното покритие на стоманената конструкция в ремонтния участък също ще бъде подменено.
Организация на движението и технически детайли
Както обясняват от АПИ, ремонтните дейности се извършват ежедневно през светлата част на денонощието. За да се осигури преминаването на превозните средства, се организира двупосочно движение, като автомобилите се насочват към пътното платно, което не е затворено за ремонт.
Общата дължина на трасето в българската част на моста е 1,057 километра. Двата 413-метрови участъка вече са основно ремонтирани, което показва значителен напредък в проекта.
История и значимост на ремонта
От въвеждането на Дунав мост в експлоатация през 1954 г. досега той не е преминавал през основен ремонт. Преди повече от две десетилетия са укрепени фугите, а през 2011 г. са подменени хидроизолацията и асфалтовата настилка на конструкцията. Текущият ремонт е необходим за осигуряване на безопасността и функционалността на моста за бъдещи години.
АПИ подчертава, че поддържа висок темп на работа, без да нарушава значително движението на превозните средства по един от ключовите трансгранични пътища между България и Румъния.