Разкриха нови доказателства за катастрофата на полета на "Еър Индия"
Запис от кабината предполага умишлено прекъсване на горивото от капитан Сабхарвал, докато разследването продължава

Запис от пилотската кабина на полета на „Еър Индия“, който се разби миналия месец малко след излитането си от индийския град Ахмедабад към Лондон, представлява нови доказателства, че капитанът е прекъснал подаването на гориво към двигателите на самолета. Това съобщи източник, запознат с първоначалната оценка на американските власти.
Профилът на капитан Сумет Сабхарвал
56-годишният капитан Сумет Сабхарвал е притежавал валидно разрешително за управление на транспортен самолет до 14 май 2026 г. Той е бил упълномощен да командва няколко модела самолети, включително „Боинг 787“, „Боинг 777“ и „Еърбъс А310“. Общият му летателен опит е впечатляващ - 15 638 часа, като 8596 от тях са били на „Боинг 787“.
Преди катастрофата капитан Сабхарвал се е обадил на семейството си от летището в Ахмедабад и ги е уверил, че ще се свърже отново след кацането в Лондон. Колега пилот, който е разговарял с него, го описва като „джентълмен“.
Първи офицер Клайв Къндър: младият втори пилот
Първи офицер Клайв Къндър е на 32 години и е имал разрешително за управление на граждански полети, издадено през 2020 г. и валидно до 26 септември 2025 г. Той притежава квалификации за управление на самолети като „Чесна 172“ и „Пайпър PA-34 Сенека“, както и за втори пилот на „Еърбъс A320“ и „Боинг 787“, а също така и за командир на самолет. Общият му летателен опит е 3403 часа, като 1128 от тях са били на „Боинг 787“.
Желанието му за летене се проявява още от ученическите му години, а кариерата му започва през 2012 г. Според индийски медии, той се присъединява към „Еър Индия“ през 2017 г.
Разследване и проверка на медицинска документация
В светлината на случилото се се проверява медицинската документация на капитан Сабхарвал. Множество издания, сред които „Дейли мейл“, „Дейли Телеграф“, „Ню Йорк пост“ и „Ивнинг стандарт“, публикуват информации, че капитанът може да е страдал от депресия и други психически разстройства. Възникват предположения, че той умишлено е предизвикал катастрофата с цел самоубийство.
Подробности за инцидента и бъдещи стъпки
Според ранната експертиза на американските власти, гласовите записи от пилотската кабина подсказват, че капитан Сабхарвал е взел решение да прекъсне подаването на гориво, което довело до загуба на мощност и катастрофата на самолета. Все още се провеждат обстойни разследвания, за да се изяснят мотивите и точните обстоятелства около инцидента.
Това трагично събитие привлича вниманието към значението на психичното здраве и строгите медицински проверки на пилотите, особено в контекста на отговорността, която носят те за безопасността на пътниците.