Президентът Лула да Силва въвежда закон за търговска реципрочност в Бразилия
Указът определя реакциите на Бразилия срещу чуждестранни мита, засегнали националната икономика

Бразилският президент Луиз Инасио Лула да Силва ще подпише днес указ, който определя критериите за реакция на бразилското правителство при въвеждане на чуждестранни търговски мерки, засягащи националната икономика, съобщи началникът на президентската канцелария Руи Коща в столицата Бразилия.
Нова степен на търговска реципрочност
Указът, с който се въвежда Закона за търговска реципрочност, бе одобрен от бразилския Конгрес през април и днес ще бъде официално обнародван в "Държавен вестник", уточни Руи Коща. Този закон дава правомощия на правителството да предприема мерки срещу търговски ограничения, наложени от други държави, когато те въздействат негативно върху бразилската икономика.
Реакцията на Бразилия идва в контекста на обявеното миналата седмица намерение на американския президент Доналд Тръмп да наложи 50-процентни мита върху бразилски внос. Това решение предизвика безпокойство в бразилските държавни кръгове и засили нуждата за механизми за ответни действия.
Икономическите последствия и мерките на правителството
Новият указ цели да установи ясно и прозрачни правила за действия срещу чуждестранни мита и други търговски бариери. Очаква се той да подсили икономическата защита на Бразилия и да даде възможност за адекватен отговор при подобни обстоятелства в бъдеще.
Според Руи Коща, инициативата отразява ангажимента на президента Лула да Силва да защитава интересите на бразилската икономика и да насърчава справедливата търговия в международен план.
Важността на Закона за търговска реципрочност
Законовите мерки, които предстои да получат пълно действие чрез указа на президента, ще позволят на Бразилия да отстоява своите права и да реагира на нарушения в международната търговия, което е ключов фактор за икономическата стабилност и растеж на страната.
Това развитие бележи важна стъпка в усилията на бразилското правителство да запази конкурентоспособността и да отговори на предизвикателствата на международната търговска среда.