Белият дом започва официално присъствие в \"ТикТок\" за комуникация с младежите
Президентът Тръмп използва нов акаунт за разпространение на посланията си сред над 170 милиона американци, въпреки законодателните предизвикателства.

Белият дом официално създаде акаунт в социалната мрежа "ТикТок", за да разпространява посланията на президента Доналд Тръмп сред над 170 милиона американски потребители на платформата за кратки видеоклипове, съобщи Ройтерс. Тази стъпка е част от стратегията на администрацията да комуникира с по-младата аудитория чрез популярни дигитални канали.
Президентът Тръмп отдавна проявява интерес към "ТикТок", който според него е помогнал за събиране на подкрепа сред младите избиратели по време на предизборната му кампания. Въпреки това, в Конгреса на САЩ има опасения, че потребителските данни от приложението могат да попаднат в ръцете на китайските власти, тъй като платформата принадлежи на китайската компания "БайтДенс" (ByteDance).
Президентските послания в „ТикТок“ и предизвикателствата пред приложението
Новият акаунт на Белия дом в "ТикТок" носи потребителско име @whitehouse. Първото видео, публикувано във вторник, показва кадри с Доналд Тръмп, който казва: „Аз съм вашият глас“. Само час след качването му профилът вече е събрал около 4500 последователи. За сравнение, личният профил на президента в същата платформа има 15,1 милиона последователи, макар последната публикация да е от изборния ден – 5 ноември 2024 г.
Основният канал за изразяване на Тръмп си остава социалната мрежа "Трут соушъл" (Truth Social), но той все пак поддържа активност и в "Екс" (бившият "Туитър"). Говорителката на Белия дом Карълайн Левит обясни: „Администрацията на Тръмп е решена да разкаже за историческите успехи, които президентът е постигнал за американския народ, чрез колкото се може повече платформи.“
Тя добави също, че посланията на Тръмп доминирали "ТикТок" по време на кампанията му и са нетърпеливи да надградят тези постижения по начин, който няма да бъде направен от никоя друга администрация досега.
Законодателни мерки и национална сигурност
През 2024 година в САЩ бе приет закон, който изисква „ТикТок“ да прекрати дейността си в страната до 19 януари 2025 г., освен ако "БайтДенс" не продаде приложението на американски инвеститори или не постигне значителен напредък в тази посока. След встъпването си в длъжност за втори мандат на 20 януари, Тръмп отложи влизането в сила на този закон няколко пъти – първо до началото на април, после до 19 юни и накрая до 17 септември.
Тези удължавания предизвикаха остри реакции сред някои членове на Конгреса, които обвиняват Белия дом, че нарушава закона и игнорира потенциалните рискове за националната сигурност, произтичащи от китайския контрол върху "ТикТок". Разузнавателни източници на САЩ предупреждават, че зависимостта на настоящите собственици от китайското правителство създава сериозни заплахи за личните данни на американските потребители.
Стратегия за комуникация в дигиталната ера
С инициативата на Белия дом да влезе официално в "ТикТок" администрацията цели да използва модерните платформи, за да достигне до по-широка и разнообразна аудитория. Това се разглежда като нов подход в публичната комуникация, който съчетава традиционните политически послания със съвременните тенденции в социалните мрежи.
В условията на нарастващия интерес към дигиталните канали, присъствието в платформи като „ТикТок“ може да осигури на администрацията по-ефективна връзка с младите избиратели и да засили влиянието на политическите послания сред новите поколения.