Белгия въвежда забрана за реклами на нездравословни храни за деца под 16 години

Нов саморегулаторен кодекс ограничава маркетинга към младежи и засилва контрола върху дигиталната реклама

Белгия въвежда забрана за реклами на нездравословни храни за деца под 16 години
Снимка © БТА

От догодина в Белгия ще бъде въведена забрана за рекламиране на нездравословни храни, насочени към деца под 16 години. Новият саморегулаторен кодекс, разработен от водещи хранителни компании, цели да ограничи влиянието на маркетинга върху подрастващите и разширява досегашната възрастова граница от 13 години, съобщава белгийската новинарска агенция Белга.

Основни мерки и контрол

Контролът върху спазването на новите правила ще се осъществява от Съда за етични практики. Забраната за рекламиране ще важи за всички видове медийни платформи – телевизия, интернет и социални мрежи, когато над 30% от аудиторията е под 16 години. Освен това рекламите няма да бъдат разрешени и в радиус от 150 метра около училища.

Сред храните, които няма да могат да бъдат рекламирани, са продукти, които не отговарят на строги хранителни стандарти, като чипс, газирани напитки, сладкиши и сладолед. Особено внимание е отделено на дигиталните платформи и инфлуенсърите, чиито послания могат лесно да достигнат до младежите.

Причини за новия кодекс

Мерките са реакция на критики от Висшия здравен съвет на Белгия, който посочва, че досегашната саморегулация не е ефективна, особено в дигиталната среда. Според официални данни около 20% от децата и младежите в страната страдат от наднормено тегло, а 6% от тях имат проблеми със затлъстяването.

Новият кодекс цели да намали въздействието на неконтролируемия маркетинг върху здравето на подрастващите и да подкрепи усилията за по-здравословен начин на живот сред младите българи.

По-добър контрол над дигиталната реклама

Особен акцент в новите правила е поставен върху рекламата в социалните мрежи и ролята на инфлуенсърите в промотирането на храни. Това отразява тенденцията младите хора да прекарват все повече време в онлайн пространството, където традиционният контрол върху рекламата е по-труден.

С приемането на този кодекс, белгийската хранителна индустрия поема доброволна отговорност за създаването на условия, при които децата и тийнейджърите да бъдат предпазени от агресивен маркетинг на нездравословни продукти.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини

Manage cookie consent