Парижката седмица на модата представи новите тенденции и дигитални звезди
Над 100 марки показаха колекции пролет-лято 2026, а инфлуенсъри и знаменитости задават новите модни стандарти

Над 100 марки представиха своите нови колекции на Парижката седмица на модата, която приключи официално във вторник, 7 октомври. Събитието се превърна в сцена не само за дизайнери, но и за инфлуенсъри и звезди от ТикТок и Инстаграм, които заемат все по-видно място в първите редове на ревютата.
След преживяванията в Ню Йорк, Лондон и Милано, Париж отново доказа статута си на вечна столица на стила и вдъхновението. Градът бе изпълнен с артисти, редактори, модели и дигитални знаменитости, които превърнаха модната седмица в уникален коктейл от холивудски блясък, парижки шик и модерна дигитална култура.
Мода и дигитална слава – новото лице на Парижката седмица
Тази година акцентът падна не само върху самите колекции, но и върху променящата се публика. Вместо да са присъствали само традиционните модни журналисти и критици, сред публиката изпъкваха популярни инфлуенсъри, както и звезди от социалните мрежи. Това отразява новото време, в което модата става достъпна и активно коментирана чрез дигиталните платформи.
На първите редове блестяха Парис Хилтън на шоуто на Isabel Marant и Фарел Уилямс на ревюто на Comme des Garcons, което беше придружено от водещи модни журналисти и критици. В допълнение дори по-малките брандове успяха да спечелят внимание с артистични пърформанси и музикални елементи, разширявайки границите на традиционната дефиле сцена.
Визии и посоки в колекциите за пролет-лято 2026
Представените колекции демонстрираха богато разнообразие от стилове – от класическия френски шик до смели експерименти в съвременната антимода. Палитрата бе доминирана от ефирни пастелни нюанси като лавандула, пудра и мента, съчетани с флуидни материи, придаващи лекота на силуетите.
Особено внимание заслужават дебютите на новите творчески директори, които внесоха свежест в емблематични домове като Chanel и Dior. Матийо Блази представи първата си колекция за Chanel, развивайки класическите елементи с модерно звучене. Сред гостите на шоуто бяха Никол Кидман, Тилда Суинтън, Марго Роби, Кендъл Дженър и Педро Паскал.
Джонатан Андерсън очарова с дебюта си в Dior, който подчертава баланса между романтизъм и иновации чрез елементи като плисета и саката, вдъхновени от XVII век. В същия дух, колекциите на Givenchy, Yves Saint Laurent и Loewe споделиха различни визии – от чисти и съвременни силуети до бляскав нощен шик и практичен лукс.
Най-обсъжданият момент дойде с появата на Меган Маркъл на ревюто на Balenciaga, където подкрепи новия креативен директор Пиерпаоло Пичоли. Той съчетава архитектурната строгост на къщата с романтизма и футуристичния дух, предоставяйки драматични и изчистени модели.
Концептуални и артистични акценти в независимата сцена
При независимите марки Comme des Garcons продължават да изследват модата като форма на изкуство, като Рей Кавакубо представи светла и обемна колекция в розово, бежово и екрю. Noir Kei Ninomiya залага на викторианската естетика, съчетана с футуризъм, както и на ярки метални детайли и драматичната силиуетна игра.
CFCL предложи поетична лекота, а Marie Adam Leanardt фокусира колекцията си върху темата за пътуването, превръщайки подиума в летищен терминал с дрехи, отговарящи на динамичния градски живот. Torisheju пък изненада с етнически и трайбъл мотиви, драпирани силуети и естествени материи, докато появата на топмодела Наоми Кембъл на подиума остави силно впечатление.
Ревюто на Agnes B., проведено в готическа сграда с висок свод, беше пътуване назад във времето с черно-бяла палитра и романтичен финал, напомнящ за модата от 80-те, докосващ темата за вечния стил.
Парижката седмица на модата – между традицията и бъдещето
Сезон пролет-лято 2026 на седмицата на модата в Париж отново се доказа като празник на творчеството и иновациите. Дизайнерите и младите визионери продължават да пренаписват границите между класиката и новаторството, докато градът, пълен с история и блясък, остава символ на вечната мода и артистичното вдъхновение.
Когато последните гости напуснаха подиумите, а уличният стил и дигиталната култура продължиха да пулсират, Париж се върна към своя ритъм на романтика и енергия, запазвайки своя магнетизъм и влияние върху световната модна сцена.