Хюндай обяви опитна тройка пилоти за световния рали шампионат
Дани Сордо, Есапека Лапи и Хейдън Падън ще се редуват на третия автомобил през сезон 2026
Отборът на Хюндай в Световния рали шампионат (WRC) обяви тройка опитни пилоти, които ще заместят напускащия От Тенак през сезон 2026. Това са Дани Сордо, Есапека Лапи и Хейдън Падън, които ще се ротира с третия автомобил на отбора. Постоянните състезатели ще останат Тиери Нювил и Адриан Формо, чиито договори бяха подновени и те ще участват във всички кръгове на шампионата.
Ротация на третия автомобил и избор на опитни пилоти
От Тенак взе решение да си вземе почивка от автомобилния спорт за една година, което освободи място в екипа на Хюндай. След дълго преглеждане на различни варианти, корейският производител заложи на опита пред младостта. Така тримата пилоти – Сордо, Лапи и Падън ще се редуват зад волана на третия автомобил, подпомагайки основните състезатели Нювил и Формо в борбата за титлата през 2026.
Особено внимание предизвиква името на Хейдън Падън, който не е участвал в WRC от 2018 година. През последните години той не е излизал от ралитата, като спечели Европейския рали шампионат през 2023 и 2024 година с автомобил i20 N Rally2, с частична заводска подкрепа от Хюндай. Новозеландският пилот е и действащ шампион на Австралия.
Падън заяви: „Щастлив съм да се завърна в Хюндай Моторспорт осем години след последното ми състезание в WRC. Лоялен съм на тази марка за цели 12 години и очакванията са ясни - трябва да направя всичко по силите ми, за да подкрепям Хюндай, Тиери и Адриан. Надявам се на възможно най-много точки във всеки състезателен уикенд.”
Опит и успехи на Сордо и Лапи
Дани Сордо се завръща в WRC след година извън шампионата. Последното му състезание беше Рали Акрополис през 2024, където завърши на второ място. Испанецът не е почивал през изминалата година, а вместо това участва в португалския рали шампионат, където спечели титлата заедно с навигатора Кандидо Карера.
Сордо коментира: „Доволен съм да се завърна в WRC след година в португалския шампионат. С Кандидо направихме силен сезон с този автомобил и кулминацията бе титла, така че нямаме търпение да пренесем това настроение в следващия сезон. Щастлив съм да работя отново с този отбор и да подкрепям Тиери и Адриан в шампионската им заявка.”
Есапека Лапи пък беше шампион на Финландия през 2025 и победи в рали Швеция през 2024. В първия си сезон с Хюндай през 2023 той записа четири подиума.
Той сподели: „За мен е чест, че се завръщам в Хюндай Моторспорт за сезон 2026. Мислех, че съм приключил с WRC, но прегърнах идеята след разговори с различни хора. Поддържах форма във финландския шампионат и Сирил (президент на Хюндай Моторспорт) ме изненада с офертата да се завърна.”
Спортният директор за амбициите на отбора
Андрю Уийтли, спортен директор на Хюндай Моторспорт, коментира: „Това на практика е съставът ни за сезон 2026. Тиери и Адриан ще карат всеки кръг, подпомагани от три екипажа с богат опит. Дани, И-Пи и Хейдън ще ни помогнат за шампионските ни амбиции догодина. В последна година сме от настоящите технически регулации и според нас правилно избрахме опита.”