Хелмут Марко признава, че "Ред Бул" разчита основно на Макс Ферстапен
Съветникът коментира затрудненията в конкуренцията с "Макларън" и плановете за развитие на младите пилоти

Съветникът на отбора на „Ред Бул“ Хелмут Марко заяви, че тимът изпитва сериозни затруднения в конкуренцията с „Макларън“, като основната тежест върху постиженията пада единствено върху Макс Ферстапен. Марко отбеляза, че всички съотборници на нидерландеца от 2016 г. насам не са успели да изпъкнат и да го конкурират по равностоен начин.
Основната тежест пада върху Макс Ферстапен
Хелмут Марко подчерта, че за „Ред Бул“ е трудно да се съревновават с „Макларън“, защото разполагат практически с един водещ пилот. „За да се конкурираме с Макларън, трябва да действаме безупречно. Но това е трудно, защото по същество имаме само един пилот“, коментира той.
Съветникът посочи, че откакто Макс Ферстапен започва да кара за „Ред Бул“ през 2016 г., неговите съотборници не са успели да поддържат важен конкурентен стандарт. „Няма значение кого ще вземем – от 2016 г., когато Макс започна да кара за отбора, всички негови партньори не са издържали на конкуренцията, претърпели са неуспехи или просто не са могли да се сравняват с него“, добави Марко.
Гледки към бъдещето и продължаване на договори
Относно развитието през настоящия сезон, Марко заяви, че основен приоритет е да се завърши сезонът, след което отборът ще анализира представянето си. „Нека първо завършим сезона. След лятната пауза ще имаме време за анализ“, каза още съветникът.
Той сподели и че отборът има дългосрочни планове с двама млади пилоти – Лиъм Лоусън и Юки Цунода. „Освен това имаме договори с Лиъм Лоусън и Юки Цунода, които можем да продължим за дълго време“, заяви Марко пред Kleine Zeitung.
Изграждане на дългосрочна стратегия
Изявленията на Хелмут Марко очертават предизвикателствата пред „Ред Бул“ за изравняване на силите с „Макларън“ и подчертават важността на развитието на отбора не само около водещия си пилот, но и около перспективните им състезатели. Това предполага, че отбора обмисля да изгради по-стабилна и конкурентна структура, която да им позволи да не разчитат само на един пилот в бъдеще.