Световното клубно първенство отбелязва средна посещаемост от 34 770 зрители

Големите стадиони на НФЛ и водещи тимове като Реал Мадрид и Пари Сен Жермен привличат най-голям брой фенове

Световното клубно първенство отбелязва средна посещаемост от 34 770 зрители
Снимка © Nell Redmond, БТА

Средната посещаемост на мачовете от груповата фаза на Световното клубно първенство по футбол в САЩ възлиза на 34 770 души, съобщава Sports Business Journal. Турнирът тази година се провежда на по-големи съоръжения, основно стадиони на отбори от Националната футболна лига (НФЛ), което допринесе за увеличаване на публиката, въпреки че по-малко популярните отбори срещнаха затруднения с привличането на фенове.

Посещения и стадиони

Общо 14 мача на Световното клубно първенство са събрали над 50 хиляди зрители на стадионите. Най-впечатляваща бе посещаемостта на „Роуз Боул“, където 80 619 фенове станаха свидетели на победата на Пари Сен Жермен с 4:0 над Атлетико Мадрид.

Отборът на Реал Мадрид се отличава с три от петте най-посещавани мача в груповата фаза, като средната публика на техните срещи е 65 825 души – най-високата сред всички отбори. Други популярни отбори по отношение на посещаемостта са:

  • Пари Сен Жермен – средно 61 649 зрители
  • Атлетико Мадрид – 51 749 зрители
  • Интер Маями – 51 208 зрители
  • Палмейрас – 47 456 зрители

Що се отнася до спортните арени, стадион „Хард Рок“ в Южна Флорида отбелязва най-висока средна посещаемост – 52 955 души на мач.

Разлики в посещаемостта

На противоположния полюс се намира мачът между Мамелъди Съндаунс и Улсан, който привлече едва 3 412 зрители – най-ниската посещаемост в груповата фаза.

Общо 12 стадиона в 11 различни града са приели общо 1,668 милиона фенове на мачовете през груповата фаза на турнира.

Фактори за посещаемостта

Използването на големи съоръжения, главно футболни стадиони от НФЛ, е основната причина за увеличената средна посещаемост. Това обаче доведе и до видимост на повече празни места по време на мачове на по-малко известни клубове, което говори за по-слаба подкрепа за тяхната игра.

Според Sports Business Journal, въпреки тази динамика, популярността на срещите с участието на световноизвестни отбори като Реал Мадрид и Пари Сен Жермен остава висока, осигурявайки значителен интерес към Световното клубно първенство тази година.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини

Manage cookie consent