НБА финалът между Оклахома Сити и Индиана отбелязва рекордно ниска гледаемост

Вторият мач привлече средно 8,76 млн. зрители – най-слаб резултат от 18 години, изключвайки пандемичната 2020 г.

НБА финалът между Оклахома Сити и Индиана отбелязва рекордно ниска гледаемост
Снимка © Kyle Phillips, БТА

Вторият мач от финала на Националната баскетболна асоциация (НБА) между Оклахома Сити Тъндър и Индиана Пейсърс в неделя е регистрирал средно около 8,76 милиона зрители, което се оказва най-слабото телевизионно гледане за втори мач от финалите през последните 18 години, с изключение на 2020 година, когато пандемията от КОВИД-19 значително повлия на аудиторията, съобщава Ройтерс.

Рекордно нисък интерес към втория финален двубой

Победата на Оклахома Сити със 123:107, която изравни резултата на серията на 1:1, отбеляза най-слабата телевизионна гледаемост за втори мач в историята след 2007 година. Тогава срещата между Сан Антонио Спърс и Кливланд Кавалиърс бе наблюдавана средно от 8,55 милиона зрители.

В сравнение с миналата година, когато Бостън Селтикс се изправиха срещу Далас Маверикс, този двубой отбеляза спад на зрителската аудитория с около 30 процента. Тогава също бе регистриран по-голям интерес, въпреки че пандемията от коронавирус влияеше върху спортните събития. През 2021 година финалният сблъсък между Милуоки Бъкс и Финикс Сънс също отбеляза намаление в гледаемостта, повлияно от ограниченията, свързани с КОВИД-19.

Гледаемост на първия мач и пик на зрителите

Първият двубой от финалната серия, който завърши с драматична победа на Индиана Пейсърс след кош в последните 0,3 секунди, привлече средно 8,91 милиона зрители и достигна пик от около 11 милиона в края на срещата. За разлика от него, вторият мач във финала достигна максимален брой от 9,9 милиона зрители.

Промени в интереса към НБА финалите

Намаляването на зрителската аудитория при втория двубой на финала показва честите колебания в интереса към баскетбол, които се влияят от редица фактори, включително състоянието на пандемията и формата на отборите. Това също така отразява предизвикателствата пред НБА да задържи вниманието на масовата публика във време на динамичен медиен пазар.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини

Manage cookie consent