Календарът за световния рали шампионат през 2026 включва 14 състезания
Сезонът започва с Рали Монте Карло и включва завръщане на Хърватия, с разнообразни терени и локации по света

Календарът за световния рали шампионат през 2026 година бе официално обявен и включва общо 14 състезания с интересно завръщане на Хърватия, която измести традиционния етап в Централна Европа. Сезонът стартира между 22 и 25 януари с Рали Монте Карло и ще приключи на 14 ноември с последното състезание в Саудитска Арабия.
Пълна програма на шампионата
Откриващото състезание в Южна Франция ще бъде последвано от ралито в Северна Швеция. След това рали шампионатът ще се пренесе в Кения, което предлага разнообразие от терени и климатични условия. След африканския етап, състезанията се връщат в Европа с трите поредни етапа в Хърватия, Канарските острови и Португалия.
След европейската част сезонът преминава към азиатския регион с ралито в Япония, което ще бъде преместено в началото на месец май. Сред любопитните промени е и мястото на провеждане за рали Италия, което ще бъде след 1 октомври – традиционно се провежда в Сардиния, но за 2026 година има възможност състезанието да се проведе на асфалт в Рим.
Промени и изключения в календара
Завръщането на ИТ рали състезанието в САЩ, което първоначално бе планирано за 2026 година в Тенеси, е отложено за 2027 година. Този ход се приема с разбиране от участниците и феновете на автомобилния спорт.
Дати и локации на състезанията през 2026 година
- 22-25 януари: Монте Карло (асфалт и сняг)
- 12-15 февруари: Швеция (сняг и лед)
- 12-15 март: Кения (земя)
- 9-12 април: Хърватия (асфалт)
- 23-26 април: Канарски острови (асфалт)
- 7-10 май: Португалия (земя)
- 28-31 май: Япония (асфалт)
- 25-28 юни: Гърция (земя)
- 16-19 юли: Естония (земя)
- 30 юли - 2 август: Финландия (земя)
- 27-30 август: Парагвай (земя)
- 10-13 септември: Чили (земя)
- 1-4 октомври: Италия (мястото предстои да бъде уточнено)
- 11-14 ноември: Саудитска Арабия (земя)
Разнообразие и динамика в шампионата
Календарът за 2026 предлага съчетание от различни условия за шофиране, сред които асфалт, сняг, лед и земя. Това ще изисква от пилотите висока адаптивност и умения, като съчетава състезания в Европа, Африка, Азия и Южна Америка. Връщането на Хърватия допринася за по-голямото разнообразие и интерес сред феновете на ралитата.