Ученици поеха ръководството на Община Нова Загора за Деня на ученическото самоуправление
Младежи от различни училища участваха в управленския екип на Общината, демонстрирайки своята ангажираност и гражданска отговорност

В Община Нова Загора бе отбелязан Денят на ученическото самоуправление със специална инициатива, организирана от Местната комисия за борба срещу противообществените прояви на малолетни и непълнолетни. По време на събитието ученици от средните училища и професионалните гимназии поеха ръководни постове в местната администрация като символ на активната им роля и ангажираност към обществените процеси.
Ученици в управлението на Общината за един ден
Кмет за един ден стана Даная Христова от Средно училище „Христо Ботев“. Нейни заместници бяха Тодор Грозев от Професионалната гимназия по селско стопанство, както и Ивайла Павлева от „Христо Ботев“ и Кристина Митева от Средно училище „Иван Вазов“. Секретар на Общината заедно с тях бе Камелия Златева също от „Иван Вазов“.
В управленския екип взеха участие още:
- Божидар Кадийски – Професионална гимназия по селско стопанство;
- Венилин Гичев – Професионална гимназия по техника и технологии „Атанас Димитров“;
- Пламена Боева – Професионална гимназия по техника и технологии „Атанас Димитров“.
От пресцентъра на Община Нова Загора отбелязаха, че проявата акцентира върху интереса на младежите към управлението и обществените въпроси, както и върху важността на приемствеността между поколенията за бъдещото развитие на общността.
Обществена активност и приемственост между поколенията
Инициативата демонстрира позиции на младите хора в публичния сектор и създава възможности за получаване на практически опит в управлението. Това е важно за утвърждаването на ценности като гражданска отговорност и участие в местните процеси.
От своя страна Българската телеграфна агенция припомня, че по повод Деня на Европа на 9 май ученици символично поеха управлението и в Община Сливен, което подчертава традицията тези събития да се провеждат с цел укрепване на връзката между младите хора и институциите.