Соня Енилова: Партньорството е ключът към устойчив туризъм в "Слънчев бряг"
Изпълнителният директор подчерта важността на сътрудничеството между медии, бизнес и институции за развитие на туристическия сектор и сигурността през сезона

Партньорството между всички заинтересовани страни в туристическия сектор е от съществено значение за успешното развитие на бранша, заяви Соня Енилова, изпълнителен директор на "Слънчев бряг" АД, по време на форума "БГ Туризъм - Лято 2025", организиран от Българската телеграфна агенция (БТА) в Поморие. Енилова подчерта, че както медиите, така и бизнесът, законодателната власт и академичните среди трябва да работят заедно, за да се съхрани качеството на туристическия продукт.
Безопасност и инфраструктура като приоритети за сезона
Настоящият туристически сезон трябва да премине спокойно, акцентира Енилова, като добави, че сигурността на туристите е водещ приоритет за курорта Слънчев бряг. За целта тази година са инсталирани нови камери за видеонаблюдение и е засилено сътрудничеството с полицията в Несебър с цел предотвратяване на злоупотреби и създаване на спокойна среда.
От 2 юни в Слънчев бряг започва да действа платено паркиране и „синя зона“, съобщи още тя. В същото време са осигурени достатъчно паркоместа за туристите, пристигащи с лични автомобили, тъй като се наблюдава промяна в туристическия профил – чартърните пътувания се заменят с индивидуални. Енилова отбеляза, че дружеството работи активно по поддръжката на инфраструктурата в комплекса, включително алеи, зелени площи и извършва дезинсекция, разчитайки на успешен летен сезон.
Значението на националните курорти и бранда „Слънчев бряг“
Изпълнителният директор постави акцент върху необходимостта да се отдели специално внимание на националните курорти в новия Закон за туризма. Според нея брандът „Слънчев бряг“ трябва да се развива чрез съвместни усилия и стратегическо партньорство. Туризмът е комплексна сфера, която зависи от ефективната координация между туроператори, местна и държавна власт.
Енилова припомни, че след приватизацията на Слънчев бряг остава едно акционерно дружество с ограничени ресурси, което все пак носи отговорност за поддръжката и нормалното функциониране на целия курорт. Тя определи тази задача като голямо предизвикателство, което изисква разбирателство и съгласувана работа между институциите и партньорите.
Партньорството като основа на устойчивия туризъм
„Когато говоря за партньорство, имам предвид всички – медии, бизнес, законодателна власт, академични среди и всички, които са част от веригата на туризма. Ако една нишка се скъса, продуктът губи своето качество“, каза Соня Енилова. Посланието ѝ подчертава необходимостта от задружна работа и общи действия за благоприятно развитие на туристическия продукт и подсилване на конкурентоспособността на българските курорти.