Ремонтът на Дунав мост при Русе продължава с обновление на 320 метра
Строителните дейности се извършват на етапи, осигурявайки двупосочно движение в платното към България

Основният ремонт на Дунав мост при Русе продължава от 5 септември 2024 г. със строителни дейности върху 320-метров участък в платното в посока Румъния, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура". Това ще наложи пренареждане на трафика, който временно ще се движи двупосочно в обновеното трасе в платното към България.
Реставрираният парапет и ограничителните системи вече са монтирани в платното в посока България, като полагането на маркировка трябва да приключи до 6 септември. Според АПИ ремонтът се извършва на етапи, за да се осигури максимално плавно преминаване на превозните средства, като се редуват дейности върху различните платна на моста.
Продължава ремонтът на Дунав мост на етапи
Основният ремонт на Дунав мост започна на 10 юли 2023 г. и продължава с работа всеки ден. Строителните дейности са планирани така, че движението да се осъществява двупосочно на платното, върху което не се извършва ремонт в момента. В момента вече са обновени 413 метра от българския участък, който е с обща дължина 1,057 километра.
Новият участък, който ще бъде ремонтиран от петък, включва почистване и подготовка на строителната площадка. Това включва демонтиране на пешеходния парапет и стълбовете за осветление, както и премахване на асфалтобетонната настилка, хидроизолацията и тротоара.
Организация на трафика и строителните дейности
АПИ уточнява, че ремонтните дейности са разпределени поетапно, като първо се работи върху едното платно, а след това и върху другото, което позволява превозните средства да преминават постоянно двупосочно в платната без строителни дейности. Това осигурява безопасност и непрекъснат поток от движение при ремонта на съоръжението.
Ремонтът като ключова инфраструктурна мярка
Ремонтът на Дунав мост е част от дългосрочна програма за модернизация и поддържане на важни транспортни връзки. С обновяването на моста се подобряват безопасността и пропускателната способност на едно от най-натоварените съоръжения между България и Румъния.