Регионалната здравноосигурителна каса в Търговище насърчава използването на приложението „е-Здраве“

Въпреки липсата на мобилни екипи, в Търговище продължават образователни кампании и съдействие за електронни здравни досиета

Регионалната здравноосигурителна каса в Търговище насърчава използването на приложението „е-Здраве“
Снимка © Кореспондент на БТА в Търговище Екатерина Христова

Регионалната здравноосигурителна каса (РЗОК) в Търговище не разполага с мобилни екипи за подпомагане на гражданите в използването на мобилното приложение „е-Здраве“. Вместо това помощ се оказва само на място в сградата на институцията при подаване на заявление за сдвояване на мобилни устройства, съобщи директорът на РЗОК Търговище Решат Мехмедов пред БТА.

Състояние на кампанията за приложението „е-Здраве“

Кампаниите за популяризиране на приложението „е-Здраве“ започнаха през септември миналата година. От началото на 2025 г. до 22 август в РЗОК-Търговище са регистрирани 373 заявления за сдвояване, а общият брой на подадените заявления надхвърля 600. Това показва, че въпреки ограниченията за мобилни екипи, интересът към дигиталната услуга продължава да расте.

Според Мехмедов Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) вече провежда срещи в домове за възрастни хора, насочени към разясняване на здравните права и възможности за защита от злоупотреби, профилактика и контрол. Тази инициатива предстои да бъде разширена и на територията, обслужвана от РЗОК-Търговище.

Образователни срещи и насърчаване на гражданите

Предвидени са образователни срещи, насочени към най-уязвимите групи, на които ще бъдат разяснени техните права за достъп до медицинска и дентална помощ, отпускането на лекарства и помощни средства, както и процедурите за планов и спешен прием в болнични заведения, финансирани от НЗОК.

От РЗОК призовават здравноосигурените лица да проверяват редовно информацията в електронните си пациентски досиета. Това предоставя възможност за пълен контрол над медицинските данни и своевременно подаване на сигнали при констатиране на неточности или липсваща информация. Според експертите всяко подадено оплакване ще бъде разгледано и проверено навреме.

Подкрепа от Регионалната здравна инспекция

Около 700 души в област Търговище вече са активирали електронен достъп до здравните си досиета с помощта на Регионалната здравна инспекция (РЗИ). До края на септември тече съвместна кампания за популяризиране на приложението „е-Здраве“ и електронното здравно досие, организирана от РЗИ, „Информационно обслужване“ и здравната инспекция.

През юли и август служители на РЗИ са оказали съдействие на около 400 граждани за сдвояване на мобилните им устройства с техните електронни здравни досиета, допълни Мехмедов.

Нови инициативи за подобряване на достъпа до дигитални услуги

Въпреки липсата на мобилни екипи в РЗОК-Търговище, усилията на институцията и сътрудничеството с други здравни органи показват положителна тенденция в разпространението и използването на цифровите здравни услуги сред гражданите. Очаква се инициативите да продължат и да обхванат повече уязвими групи, като по този начин се улесни достъпът до важна здравна информация и услуги.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини

Manage cookie consent