Проектът "Културно многообразие в училище" успешно приключи в Пазарджик

Професионалната гимназия по фризьорство и ресторантьорство разви интеркултурни компетентности и създаде клубове за насърчаване на етническото многообразие

Проектът "Културно многообразие в училище" успешно приключи в Пазарджик
Снимка © Кореспондент на БТА в Пазарджик Гергана Куртакова

В Професионалната гимназия по фризьорство и ресторантьорство в Пазарджик успешно приключиха дейностите по проект „Културно многообразие в училище“, реализиран през учебната 2024/2025 година с участието на ученици и педагогическия екип на училището.

Развитие на интеркултурни компетентности и клубове по интереси

Проектът „Културно многообразие в училище“ беше насочен към насърчаване на интеркултурното образование и приобщаването на ученици от етнически малцинства, предимно от ромски произход, които съставляват около 90% от общо 140 обучаващи се в гимназията. Основната цел беше да се развият интеркултурни компетентности във всички участници в образователния процес и да се осигури равен достъп до качествено образование в мултикултурна среда.

В рамките на проекта в гимназията бяха създадени три клуба: „Кулинарни експерти“, „Многоцветни таланти“ и „Културно многообразие в Професионална гимназия по фризьорство и ресторантьорство“. Чрез тези клубове се стимулира активното участие на учениците в разнообразни дейности, свързани с културното многообразие и междуетническото разбирателство.

Обучение и обмен на добри практики за педагогическия персонал

Проектът даде възможност на учителите и непедагогическия персонал да повишат своята квалификация чрез участие в тридневно изнесено обучение във Велико Търново. Обучението включваше учебна програма, насочена към усвояване на интеркултурни компетентности, съчетавайки теоретични и практическа части.

По време на обучението участниците посетиха форума за интеркултурно образование, който се провежда ежегодно във Велико Търново. Те имаха възможност да се запознаят с различни образователни ателиета, организирани от различни образователни институции в рамките на фестивала „Отворено сърце“.

Ангажираност на родителите и значението на културното наследство

Родителите на учениците също се включиха активно в клубовете по интереси, което засили общуването между ученици, родители и учители. Според ръководството на училището това допринесе за по-доброто разбиране и приемане на различията в местната общност.

Практическите дейности в рамките на проекта помогнаха за по-добро осмисляне на културните различия и създаване на условия за съхраняване на етнокултурното многообразие и културно наследство в региона.

Значение на проекта за местната общност

По думите на ръководството на Професионалната гимназия по фризьорство и ресторантьорство, реализираният проект е важна стъпка към създаване на толерантна образователна среда, която подкрепя социалната интеграция и съвместното съжителство на различни етнически групи в Пазарджик.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини

Manage cookie consent