Повечето ремонти в училищата в Смолян са завършени преди старта на учебната година
Около 95% от ремонтните дейности са приключили, а учебният процес няма да бъде засегнат от останалите работи в няколко училища

Около 95% от летните ремонтни дейности в училищата в област Смолян са приключили преди началото на новата учебна година на 15 септември. Това съобщи Никола Запрянов, началник на Регионалното управление на образованието (РУО), който уточни, че само в четири учебни сгради ремонтите ще продължат след възобновяването на учебния процес, без да пречат на занятията.
Ремонтни дейности, които продължават след началото на учебната година
В Националното училище по фолклорни изкуства в Широка лъка след първия учебен ден ще продължи ремонт на отоплителната система и изграждане на СТЕМ кабинети. В СУ „Отец Паисий“ в Смолян не е завършено обновяването на физкултурния салон. В същото време в СУ „Христо Ботев“ в Девин се извършва основен ремонт на учебната сграда, а в СУ „Отец Паисий“ в Мадан продължава изграждането на нов физкултурен салон.
„Ремонтните дейности няма да попречат на учебния процес“, увери Запрянов.
Очакван брой ученици и кадрова ситуация
През новата учебна година в област Смолян се очакват около 8250 ученици, което е с близо 200 по-малко в сравнение с миналата година, според предварителни данни на РУО. В някои общини като Борино, Неделино и Баните паралелките с прием след седми клас ще са с намален брой ученици, което се дължи на трайните демографски проблеми в района.
По отношение на учителските позиции повече от 90% от обявените свободни места вече са заети, допълни Никола Запрянов. Най-големи трудности има при намирането на преподаватели по химия, физика и природни науки. В едно от училищата в Смолян продължава да е вакантно мястото за учител по математика и физика.
Предизвикателства и развитие в образованието в област Смолян
Регионът продължава да изпитва сериозни демографски промени, които се отразяват както на броя на учениците, така и на структурата на училищните паралелки. Въпреки това, обновяването на базата и почти завършените ремонти показват усилия за подобряване на условията на обучение. Недостигът на квалифицирани учители по някои предмети остава проблем, който изисква допълнително внимание и мобилизация на ресурси.