Омбудсманът Велислава Делчева организира приемна в Перник с експертни консултации
На 17 декември гражданите могат да получат съвети за социалните и финансовите си права, както и да участват в кампанията „Пенсиите в евро“
Омбудсманът Велислава Делчева и екип от експерти ще проведат изнесена приемна в сградата на Община Перник на 17 декември от 14:00 часа, съобщиха от пресцентъра на институцията. Целта е да се предоставят консултации по различни права и социални въпроси на гражданите от региона.
Възможности за консултации и записване
Гражданите, които желаят да се възползват от приемната, могат да се запишат предварително за консултация по въпроси, свързани с правото на собственост, социални, пенсионни, осигурителни и здравни права. Освен това ще се разглеждат и потребителски казуси, включително такива, свързани с електро- и водоснабдяването, мобилни оператори и финансови институции.
За записване желаещите могат да се свържат на телефон 0888 717 192 в Община Перник или на номера 02/8106 955 и 0879 596 358, предназначени за приемната на омбудсмана.
Кампания „Пенсиите в евро“ и информационни материали
В рамките на изнесената приемна ще се реализира и информационната кампания „Пенсиите в евро“. От четири месеца насам експертите на омбудсмана, съвместно с Националния осигурителен институт (НОИ), консултират пенсионерите по въпроси, свързани с преизчисляването на пенсиите в евро. Освен това те обучават пенсионерите как да разпознават фалшиви банкноти, за да не станат жертви на измами.
Посетителите на приемната ще могат да получат брошури и информационни материали, предоставени от Министерството на финансите и Българската народна банка. Документите съдържат подробности за превалутиране по официалния курс 1 евро = 1,95583 лв., разяснения относно социалните плащания, обмен на пари, лимити при еднократен обмен и необходимостта от преподписване на договори.
Образователни инициативи и предишни срещи
В същия ден, на 17 декември, Велислава Делчева ще се срещне с ученици от Шесто средно училище „Св. св. Кирил и Методий“ в Перник, за да проведе открит урок по гражданско образование с десети и единадесети клас. Тя ще представи правата на децата и младежите и ще обясни по кои въпроси те могат да потърсят помощ от институцията на омбудсмана.
По-рано този месец, на 9 декември, омбудсманът заедно с представители на НОИ проведоха съвместна приемна с граждани в град Сливница.
Подпомагане на гражданите чрез диалог и образование
Изнесената приемна в Перник и свързаните с нея инициативи представляват важна стъпка към подобряване на диалога между институциите и гражданите. Чрез консултациите и образователните срещи се цели да се осигури по-добра информираност за правата и възможностите за защита, както и да се предотвратят измами и недоразумения, свързани с преизчисляването на пенсиите и финансовите услуги.