Ограничението за тежкотоварни коли по пътя Михалково – Кричим е отменено
Възстановено е движението след свличане, а в Девин стартира подписка за алтернативен път към Батак

Ограничението за движение на тежкотоварни автомобили над 3,5 тона по пътя Михалково – Кричим беше отменено днес, съобщи заместник-областният управител на Смолян Андриян Петров. Това се случва след продължително затваряне на участък от пътя заради свличане на пътното платно, което наложи временна организация на движението.
Възстановено движение и нова организация
Пътният участък от кръстовището за село Осиково при 73-ти километър до връзката към язовир „Въча“ при 81-ви километър беше затворен заради свлечена земна маса. Тази ситуация затрудни движението на тежкотоварните автомобили над 3,5 тона и наложи пълно ограничение.
От 12:00 часа днес движението на всички превозни средства е разрешено със светофарна уредба, въведена при километър 79+525. Така тежкотоварните камиони могат отново да преминават по пътя след отстраняването на непосредствената опасност от свличане.
Инициатива за изграждане на алтернативен път до Батак
В същото време в община Девин е стартирала подписка за изграждането на нов алтернативен път, който да свърже общината с района на Батак. Идеята е насочена към подобряване на транспортната свързаност и осигуряване на допълнителни маршрути, особено поради пресечения терен и чести срутища и свлачища в областта.
Кметът на Девин Здравко Иванов обясни пред БТА, че още от първия си мандат проблемът с липсата на алтернативни пътища е бил приоритет. През последния мандат е възложено проектиране за свързване на село Фотиново със село Селча, което би създало връзка между общините Девин и Батак и областите Смолян и Пазарджик.
„Има изготвен инвестиционен проект, но пътят в община Девин не е правилно отразен в кадастралната карта и все още се води за полски път“, обясни Иванов. Предстои да се внесат документи за актуализация на данните в кадастъра за отсечката с дължина 4,5 километра.
Подкрепа за подписката и взаимодействие с държавата
Кметът на Девин подчерта, че подписката не цели да критикува местната администрация, а да даде гласност на проблемите пред държавните институции. „Заставам зад тази подписка и я подкрепям, тъй като е важно държавата да чуе нуждите на региона“, посочи той.
Иванов отбеляза, че общината сама не може да поеме разходите по асфалтиране на 4,5-километровия участък, което прави необходимото съдействие от страна на държавата още по-важно.
Важност на инфраструктурните връзки в региона
През годините пресеченият планински терен и нестабилността на пътната мрежа в област Смолян налагат създаване на алтернативни маршрутни връзки. Осигуряването на надеждни пътища е ключово за развитието на региона и безопасността на пътуващите.
Общинската инициатива и възстановеното движение по важния пътен участък са стъпки към подобряване на транспорта и инфраструктурата в района.