Община Враца стартира онлайн платформа за анонимна обратна връзка

Жителите и гостите на Враца вече могат лесно да оценяват услуги и събития чрез QR кодове на различни обекти из града

Община Враца стартира онлайн платформа за анонимна обратна връзка
Снимка © Кореспондент на БТА във Враца Лиляна Рашкова

Община Враца въведе нов онлайн инструмент, който позволява на жителите и гостите да изразяват своето мнение за предоставяните услуги и събития. Системата стартира преди няколко дни и цели да събира анонимна обратна връзка от гражданите, за да се подобри качеството на обслужване на различни нива, съобщи кметът Калин Каменов на пресконференция.

Как работи новата система за обратна връзка

Партньори на общината по проекта са екипът на казва.bg, които разработват тази платформа за събиране на оценки. Радослав Райков от техния екип обясни, че по основни обекти в града вече са поставени специални зелени стикери с QR кодове. Сред тях са превозни средства на градския транспорт, спортни и туристически обекти, паркове, детски градини, ясли, здравни заведения и кметства.

Сканирането на QR кода отключва автоматизиран канал за обратна връзка, където потребителите могат да оставят анонимно мнение за услугата, обекта или събитието без нужда от регистрация.

Райков посочи, че към момента в общината има над 300 разлепени стикера. Първите получени оценки са за стадиона във Враца, като отзивите за условията в съблекалните са положителни.

Преимущества и потенциал на платформата за община Враца

Екипът, отговарящ за платформата, предоставя възможност кметът Калин Каменов да следи в реално време оценките директно на мобилния си телефон. Освен това, ежемесечните анализи обобщават представянето на различни услуги и обекти, което подпомага бързата реакция при необходимост.

Например, ако един автобус бъде оценен ниско по отношение на чистота, администрацията може да вземе незабавни мерки. Радослав Райков апелира гражданите да използват тази възможност активно, тъй като количеството данни допринася за по-обективна оценка.

Компанията работи с редица други общини като Бургас, Пловдив, Стара Загора, Созопол и Перник, където подобни инструменти вече са внедрени, а в област Враца се водят преговори с още две общини за разширяване на онлайн анкетите.

Важността на директната връзка с гражданите

При представянето на проекта кметът Калин Каменов подчерта, че общината търси нови и ефективни начини за комуникация с гражданите. „Нашият екип използва различни канали за сигнали и предложения, но сега правим още една важна крачка – предоставяме иновативен, лесен и напълно анонимен начин хората да оценят нашата работа“, заяви той.

Каменов посочи, че проблем в комуникацията в социалните мрежи е, че често информация се разпространява от хора без необходимите познания и води до конфронтации, обиди и заплахи, които не допринасят за конкретни решения. Затова платформата ще осигури професионална и реална обратна връзка от гражданите.

Той допълни, че още този уикенд посетителите на голямото събитие „Бонджорно, Враца“ ще могат да използват системата и да дадат своите оценки в реално време.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини

Manage cookie consent