Община Русе обяви конкурс за лого на Празника на тортата "Гараш"
Творци могат да участват до 4 юли с дизайн, символизиращ културното и гастрономическо наследство на Русе

Община Русе обяви конкурс за създаване на официално лого, което да символизира Празника на тортата „Гараш“. Инициативата е в навечерието на четвъртото издание на събитието, насрочено за 13 септември тази година в крайдунавския град.
Конкурс за лого и слоган до 4 юли
Талантливи дизайнери и творци имат възможност да участват в конкурса, който ще продължи до 4 юли включително. Целта е да се разработи оригинално, атрактивно и функционално лого с тематичен слоган, което да служи за визуална идентичност на празника. За участие са допуснати всички желаещи, а проектите трябва да включват както цветен, така и черно-бял вариант на логото, придружени с описание на концепцията.
От организаторите подчертават, че логото трябва да отразява тортата „Гараш“ не само като кулинарно изделие, но и като символ на културното и гастрономическо наследство на Русе.
Критерии за оценка и награда
Журито ще оценява предложените идеи по шест основни критерия: оригиналност, естетическа стойност и визуално въздействие; свързаност с празника и град Русе; приложимост на логото и слогана в различни формати; хармония на цветовете и техническа изпълнимост; както и съответствие с изискванията на конкурса.
Победителят ще бъде награден с парична премия от 500 лева и официална грамота, връчени от Община Русе.
История и значение на тортата „Гараш“
Празникът на тортата „Гараш“ се провежда именно в Русе, който традиционно е известен като „Малката Виена“. Тортата е създадена в края на 19-ти век, през 90-те години, от кулинарните умения на Коста Гараш. Той се е вдъхновил от рецептата за прочутата виенска торта „Сахер“, като е адаптирал и създал сладкиш, превърнал се в емблема на града.
По данни на Българската телеграфна агенция (БТА), в миналогодишното издание на Празника на торта „Гараш“ участваха общо 36 любители сладкари, които показаха своята отдаденост и кулинарен талант.
Визуална символика за култура и гастрономия
С организирането на конкурса за новото лого, общината се стреми да затвърди образа на „Гараш“ като прочут символ на Русе, който не само носи сладост на вкуса, но и разказва историята на града и неговата културна идентичност. Новото лого ще се използва в рекламни материали, събития и комуникационни канали, свързани с Празника на торта „Гараш“.