Нов мост в „Бакърена фабрика\" улеснява връзките между северните квартали на София
Обектът от 700 метра е част от обновяването на ключовия градски ринг и включва модернизация на инфраструктурата в столицата

Днес в столичния квартал „Бакърена фабрика“ беше пуснато движението по новия мост, съобщиха от Столичната община. Съоръжението е с дължина около 700 метра и е част от важен инфраструктурен проект, който свързва четирите големи северни района на София. Това е първата фаза от обновяването на трасето между булевард „Сливница“ и кръговото движение при бул. „Ломско шосе“ – ключов градски ринг, чието подобряване е приоритет за администрацията.
Зам.-кметът по строителството Никола Лютов и зам.-кметът по финансите Иван Василев инспектираха новия обект преди да бъде пуснат в експлоатация. Мостът е оборудван с ново LED осветление, хидроизолация и преместен магистрален водопровод, което позволява затварянето на стария надлез за неговия основен ремонт. Очаква се да се подменят вертикалната сигнализация и хоризонталната маркировка, след което надлезът ще бъде въведен в експлоатация.
Ремонт на ключово кръстовище следващата седмица
Според Никола Лютов, след приключване на реконструкцията на новия мост, в рамките на два дни ще започне ремонт и на кръстовището между булевардите „Адам Мицкевич“ и „Сливница“. Трасето е важна част от мрежата за масов градски транспорт, но състоянието му е лошо. Очаква се временно спиране на движението в района, като ремонтните дейности ще завършат преди 15 септември, за да не затруднят учебния процес, посочи Лютов.
Финансиране и незавършени договори – проблем за обекта
Стойността на новия мост възлиза на 19 милиона лева и се финансира по програма на Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ). Въпреки че строителството е приключило, към момента няма подписано споразумение с Министерството. Зам.-кметът Лютов изрази недоумение защо тези обекти в София не са заплатени, докато други проекти в страната получават средства.
„За момента не е платено нито за този обект, нито за „Опълченска“, нито за бул. „Стамболийски“. За мен е необяснимо защо се разплащат обекти в страната, а за тези на столицата – не“, заяви Никола Лютов, подчертавайки необходимостта МРРБ да подпише споразумението.
От своя страна зам.-кметът по финансите Иван Василев напомни, че проектът за новия мост е бил готов още през 1992 година, но чак сега се реализира. „За няколко месеца направихме нещо, за което на други не им стигнаха повече от 30 години. Показваме, че когато има воля, нещата за развитието на София може да се случват“, коментира Василев.
Значението на новия обект за столицата
Новият мост е част от третия градски ринг и трасето на булевард „Адам Мицкевич“. Той функционира успоредно на съществуващото мостово съоръжение над железопътната линия в района на „Бакърена фабрика“. Мостът подобрява връзката между северните и северозападните квартали – „Илинден“, „Връбница“, „Надежда“ и „Люлин“, като улеснява транспортния трафик в тези зони.