Над 200 ученици в Ямбол участваха в тактическо учение за евакуация
Тактическото учение в Начално училище „Професор Нойков“ подобри готовността за реакция при бедствия с помощта на ПБЗН, БЧК и Спешна помощ

Над 200 ученици от Начално училище „Професор Нойков“ в Ямбол бяха евакуирани в рамките на тактическо учение, проведено от Регионалната дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението“ (ПБЗН). Упражнението имитира земетресение с последвал пожар и включваше също участие на екипи от Българския Червен кръст (БЧК) и „Спешна помощ“. Целта на мероприятието беше да се подобри готовността за реакция при бедствия и аварии.
Бърза евакуация и обучение на учениците
Според сценария на учението евакуацията на всички деца приключи за около минута и половина. Учениците бяха събрани на безопасно място във физкултурния салон на училището. „Най-важното е да се запази спокойствие и да имаме някакви придобити навици как да действаме в такива ситуации“, коментира главен инспектор Янко Боянов от Регионалната дирекция ПБЗН.
Директорът на училището Димитър Димитров изтъкна значението на подобни учения: „Имайки предвид зачестилите случаи на бедствия, на аварии, на пожари, изключително важно е тези мероприятия да бъдат редовно изпълнявани, за да могат децата да имат готовност. Най-вече да не се паникьосват, ако нещо наистина се случи, да могат бързо и адекватно да реагират. За нас също като колектив, като учители е важно да знаем как да действаме.“
Обучение за първа помощ и преодоляване на стреса
Доброволците от Българския Червен кръст включиха в учението практически демонстрации как да се окаже първа помощ на пострадали. Директорът на БЧК – Ямбол, Митко Филипов, подчерта ползите от подобни тренировки: „Тази тренировка е изключително полезна, защото не само преодоляваме стреса, паниката, но и се натренират всички участници.“
Подготовка за непредвидими ситуации
Тактическото учение в ямболското училище подчерта важността на редовните тренировки за справяне с извънредни ситуации. Честите инциденти с природни бедствия и аварии налагат повишаване на готовността както на учениците, така и на учителите и службите за спешна помощ. Практиките целят да изградят навици и увереност при евентуални реални ситуации, като минимизират риска от паника и хаос.