Национална кампания информира за въвеждането на еврото в няколко български града

Срещи се провеждат в Божурище, Грамада, Мадан, Долна Митрополия и Радомир за разясняване на процеса и потребителските права

Национална кампания информира за въвеждането на еврото в няколко български града
Снимка © БТА

Днес в няколко български града ще се проведат информационни срещи, част от Националната информационна кампания за въвеждане на еврото в страната. Събитията са организирани с цел да предоставят точна и подробна информация за новата валута и съпътстващите я процеси.

Места и време на провеждане на срещите

Информационните срещи ще се състоят в Божурище, Грамада, Мадан, Долна Митрополия и Радомир, като началото във всички градове е насрочено за 11:00 часа.

  • В Божурище срещата ще се проведе в Народно читалище „Христо Ботев - 1934“.
  • В Грамада събитието ще бъде в Клуба на пенсионера на площад „Мико Нинов“ №7.
  • В Мадан и Долна Митрополия срещите ще се организират съвместно с местните общини.
  • В Радомир срещата ще се проведе в МКИЦ „Европа“.

Цели и участници в кампанията

Националната кампания има за цел да информира гражданите за основните етапи и срокове в процеса по въвеждане на еврото. Мероприятието се осъществява съвместно от няколко ключови институции, сред които Министерството на финансите, Българската народна банка, Министерството на икономиката и индустрията, Комисията за защита на потребителите, Националната агенция за приходите, Комисията за финансов надзор и Националният осигурителен институт.

Експертите от Комисията за защита на потребителите ще предоставят конкретни насоки за правилното превалутиране и ще разяснят изискванията към търговците според Закона за въвеждане на еврото в Република България (ЗВЕРБ). Участниците ще могат да получат информация за своите права като потребители и как да подават сигнали за нарушения.

Предишни събития от кампанията

Кампанията стартира на 2 септември в Бургас, а вчера събития се проведоха в няколко града – Монтана, Хитрино, Главиница, Пещера, Априлци и Бобошево, припомня Българската телеграфна агенция (БТА).

Значението на кампанията за българските граждани

Посланието към обществото е ясно – подробно обяснение на процеса по преминаване към еврото, правилното изчисляване на цените и защита на потребителските права. Това ще осигури по-добра информираност и подготовка на гражданите за предстоящата промяна в паричната система.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини

Manage cookie consent