Младежки работници от девет държави започват проект в Долни Раковец
Инициатива на фондация „За утре“ насърчава социалната интеграция на младежи с интелектуални затруднения чрез сетивен театър

Младежки работници от девет държави започват изграждането на Театър на сетивния лабиринт в село Долни Раковец, община Радомир. Проектът е иницииран от фондация „За утре“ и стартира днес, съобщи координаторът Александрина Колева пред БТА. Целта на инициативата е да подпомогне социалното и професионално включване на младежи с интелектуални затруднения.
Международен проект за социална интеграция
Това е третият проект на благоевградската фондация във рамките на европейската програма „Еразъм+“, насочен към младежка мобилност. Занятията ще се провеждат до 2 юли в Долни Раковец, като участници в обучителния курс са младежки работници от България, Албания, Гърция, Испания, Литва, Мароко, Молдова, Румъния и Хърватия.
Специално внимание в програмата е отделено на методиката на сетивния театър. Водещата тема на обучението е „Disabilities as Abilities“ („НЕвъзможностите СА възможности“), поясни Александрина Колева. Този подход цели да насърчи разбиране и подкрепа към млади хора с интелектуални увреждания, като предоставя иновативни техники за социална интеграция.
Методология и обучения с опитни експерти
Обучението по методологията на сетивния лабиринт ще бъде водено от психолога Петър Петров, който има повече от десет години опит в създаването на такива проекти. Според него, ключът е доброволците да развият умения за по-добро приемане и подкрепа на хора с интелектуални затруднения.
Иновативният сетивен театър комбинира визуални, звукови, ароматни, тактилни и понякога вкусови стимули, създавайки потапящи мултисензорни преживявания. Тези методи осигуряват алтернативен начин на учене и комуникация, обогатявайки традиционните вербални и визуални подходи. Това го прави особено подходящ за младежи с интелектуални затруднения, допълни Колева.
Предходни обучения с международно участие
По-рано тази година, в края на март и началото на април, фондацията проведе обучение за младежи с интелектуални затруднения от Турция, Румъния, Норвегия, Литва, Испания, Хърватска и България. Този курс също е част от усилията за социално приобщаване и професионална подкрепа на уязвимите групи.