Кметът проф. Христо Христов разпореди проверка на социалните услуги в Шумен
Проверката и анкетата сред потребителите целят подобряване на качеството и ефективността на социалните услуги в общината

Кметът на община Шумен проф. Христо Христов разпореди проверка на социалните услуги на територията на общината, както и анкетиране на потребителите по отношение на качеството на предоставяните услуги. Заповедта е издадена на 11 юни 2025 г.
Цел и обхват на проверката
В заповедта на кмета се посочва, че основната задача е да се оцени дейността и качеството на социалните услуги, които се предоставят в община Шумен. Специално внимание ще се обърне на съответствието на тези услуги с действащото законодателство и с утвърдените стандарти за качество на социалните услуги.
Освен това, се предвижда проверка на спазването на условията по договорите с доставчиците на социални услуги, което цели гарантиране на прозрачност и ефективност в предоставянето на услугите.
Анкетиране на ползвателите на услуги
Кметът проф. Христо Христов е включил в заповедта си и изискване да бъде проведена анкета сред ползвателите на социални услуги. Целта на анкетата е да се събере мнение за качеството и ефективността на обслужването, което тези лица получават. По този начин се търси директна обратна връзка от потребителите, която да подпомогне подобряването на предоставяните социални услуги в общината.
Организация и срокове за изпълнение
Проверката ще бъде извършена от комисия, съставена от трима членове, назначени от кмета. След приключването на оценката, комисията ще изготви доклад с констатациите и препоръките си.
Очаква се докладът да бъде завършен и представен на кмета в рамките на две седмици от датата на издаване на заповедта, тоест до 25 юни 2025 г.
Подобряване на социалните услуги в община Шумен
Това разпореждане на кмета проф. Христо Христов има за цел осъвременяване и повишаване на качеството на социалните услуги, които се предоставят на нуждаещите се жители на община Шумен. Чрез системна проверка и активно включване на ползвателите в процеса на оценка се цели постигане на по-високи стандарти и удовлетвореност на гражданите.