Кметът Димитър Иванов разпореди проверка за незаконно депониране на асфалт
След сигнал в селата Войсил и Радиново се изяснява употребата на рециклиран фрезован асфалт за пътищата в община „Марица“

Кметът на община „Марица“ Димитър Иванов разпореди спешна проверка след сигнал за незаконно депониране на фрезован асфалт в селата Войсил и Радиново. Материалът, който е отпадък от ремонта на магистрала „Тракия“, ще бъде използван за поддържане и реновиране на вътрешната пътна мрежа на общината, включително и за земеделски пътища.
Проверка на сигнал за нерегламентирано депониране
След получаването на сигнала, Димитър Иванов незабавно е разпоредил да се изяснят всички факти и обстоятелства около случая. За целта е създадена специализирана комисия, която включва еколози, инженери, общински експерти и кметове на населените места. „В момента, в който комисията излезе с становище, ако бъде установена грешка, тя ще бъде коригирана“, посочи кметът на община „Марица“.
Общината е поискала от Агенция „Пътна инфраструктура“ доставка на 15 хиляди тона фрезован асфалт – рециклиран материал, произведен при ремонта на магистралата. Заедно с кметовете на Войсил и Радиново са определени общински терени за депониране, с цел прилагане на този материал за подобряване на вътрешната улична мрежа и земеделски пътища.
В село Войсил обаче е констатирано наличие на част от този асфалт и на изоставен частен терен, което допълнително ще бъде изяснено от комисията.
Използване на фрезован асфалт за подобряване на пътища
Кметът Иванов обясни, че фрезованият асфалт е отпадъчен продукт, който се счита за рециклируем и може да се използва за изграждане и заздравяване на неасфалтирани пътни настилки. „Съществуват технологии за полагане на рециклиран студен асфалт, обогатен с битумен състав, което позволява създаването на трайно покритие, подходящо за запечатване и подобряване на пътища“, уточни той.
Като пример кметът посочи улица „Юрий Гагарин“ в село Царацово и републиканския път между Труд и Строево, които вече са ремонтирани по този метод.
„Общата дължина на вътрешната пътна мрежа в община „Марица“ надвишава 450 километра. До този момент около 150 км са с нов асфалт, а останалата част са кални и в окаяно състояние. Оттук идва необходимостта да обновим пътищата, използвайки фрезован асфалт“, подчерта Иванов.
Планове за реновиране на уличната мрежа
Димитър Иванов допълни, че чрез използването на този метод ще се осигури по-добро подравняване на чакълирани и кални улици. „Практиката показва, че такава настилка не е трайна в дългосрочен план, но може да служи ефективно в продължение на 5-6 и повече години“, заяви кметът.
Този подход е съобразен с нуждите на местното население и препоръките на кметовете на населените места в общината. Така община „Марица“ цели да оптимизира ремонта на вътрешната пътна мрежа при ограничен ресурс и да подобри условията за придвижване на жителите и земеделските производители.