Информационни срещи в български градове за въвеждането на еврото
Жителите на Провадия, Чепеларе, Лясковец и Сатовча могат да научат подробности за процеса от експерти на Комисията за защита на потребителите

Днес в няколко български града се провеждат информационни срещи, част от Националната информационна кампания за въвеждане на еврото в страната. Местните жители на Провадия, Чепеларе, Лясковец и Сатовча имат възможност да получат подробна информация и да зададат въпроси относно предстоящия процес на въвеждане на еврото от 1 януари 2026 г.
Информационни срещи с гражданите
Експерти от Комисията за защита на потребителите участват в кампаниите, които започват едновременно в 11:00 часа. Тяхната задача е да представят основни аспекти на процеса по въвеждане на новата валута и да отговорят на въпроси от присъстващите.
Местата на провеждане на срещите са следните:
- В Провадия - Залата на административната сграда на Общината на ул. „Дунав“ № 39, ет. 1;
- В Чепеларе - залата на Общината на ул. „Беломорска“ 44б;
- В Лясковец - залата на Общината на пл. „Възраждане“ № 1;
- В Сатовча - залата на Общината.
Цели и контекст на кампанията
Кампанията има за цел да осигури на гражданите ясна, достоверна и изчерпателна информация относно основните етапи и срокове в процеса на замяна на лева с еврото от началото на 2026 година. Това е важна стъпка към подготовката на обществото за предстоящите промени в националната валутна система.
Националната информационна кампания стартира в началото на септември в Бургас. След това през последната седмица тя обхвана пет областни града и някои по-малки населени места, продължавайки с поредица от срещи, които да достигнат до колкото се може по-широк кръг граждани.
Обществената подготовка и значението на кампанията
Процесът по въвеждане на еврото изисква висока степен на обществена информираност и подготовка. Затова подобни срещи са ключови за успешната трансформация. Експертите подчертават, че участието на гражданите в диалога предоставя възможност да се изяснят неяснотите и да се повиши доверието в процеса.
Комисията за защита на потребителите припомня, че активното включване и информираност са важен фактор за гладкото преминаване към еврото и за защита на правата на потребителите в този критичен период.