Двама пълни отличници в Хасково с отличен успех на държавните зрелостни изпити
Средният успех в региона леко се подобри, а две гимназии от Хасково постигнаха най-високите оценки

В област Хасково средният успех от държавните зрелостни изпити тази година е добър – 4,38, което представлява леко повишение спрямо 4,37 миналата година. По този повод на брифинг началникът на Регионалното управление на образованието (РУО) в Хасково, Силвия Касабова, съобщи, че двама зрелостници са постигнали по две пълни шестици на матурите.
Впечатляващи резултати и пълни отличници
Пълните отличници по български език и литература (БЕЛ) и по английски език са Тома Митко Николов от Езикова гимназия „Проф. д-р Асен Златаров“ и Мирослава Златанова от Природо-математическа гимназия „Акад. Боян Петканчин“ – и двете учебни заведения в град Хасково. Това са учениците, които са успели да демонстрират отлични знания и умения на двата зрелостни изпита.
Двете гимназии също така са извадили най-високите средни резултати в региона – Езиковата гимназия „Проф. д-р Асен Златаров“ с много добър успех от 4,96, а Природо-математическата гимназия „Акад. Боян Петканчин“ с 5,12.
Обобщение на резултатите и констатирани проблеми
Общо отличните оценки от двата изпита в областта са 170, което е показател за високото нивото на постигнатите резултати от зрелостниците. В същото време 30 ученици са получили слаби оценки и по двата изпита.
По време на брифинга Силвия Касабова посочи и установени организационни пропуски при провеждането на матурата по български език и литература във Финансово-стопанската гимназия „Атанас Буров“ в Хасково. Там възпитаници на Езикова гимназия „Проф. д-р Асен Златаров“ се оплакаха, че времето за полагане на изпита е било съкратено, което е създало затруднения.
Регионални постижения в образованието
Обобщените данни показват, че област Хасково запазва стабилно ниво на образователните резултати при държавните зрелостни изпити. Високите средни успехи на водещите училища и наличието на пълни отличници са индикатор за качеството на подготовката и труда на преподавателите и учениците.
Въпреки това отбелязаните организационни недостатъци при провеждането на някои от изпитите налагат допълнително внимание и подобрения, за да се гарантира равнопоставеност и добри условия за всеки кандидат-зрелостник.