Диана Русинова: Ремонтът на пътищата трябва да бъде национален приоритет

След инспекция на пътя Челопек–Лютиброд Русинова и инж. Николов подчертаха нуждата от непрекъснати ремонти и подобрена поддръжка

Диана Русинова: Ремонтът на пътищата трябва да бъде национален приоритет
Снимка © БТА

Ремонтът на пътищата в България трябва да бъде национален приоритет и да не се спира, смята Диана Русинова, председател на Европейския център за транспортни политики (ЕЦТП). Тя направи изявлението си днес след инспекция на пътния участък между врачанските села Челопек и Лютиброд, където заради разширяването на пътя Мездра – Ботевград е пренасочен трафикът. Обходът бе проведен по покана на началника на Областното пътно управление (ОПУ) Враца, инж. Веселин Николов, във връзка с множество жалби от граждани, недоволни от качеството на ремонта.

Национален приоритет: Ремонти без прекъсване

Диана Русинова изрази разочарование от настоящото състояние на пътя между Челопек и Лютиброд, като подчерта, че ремонтът трябва да бъде планиран и изпълнен с предвидимост и ясни критерии. „Мобилизацията на хора при това положение, при което се работи през последните четири години без прогнозируемост, води до недоволство сред хората“, сподели тя. Русинова добави, че обществото не приема компромис при състоянието на пътищата и настоява те да бъдат изправни, без значение от промените в управлението.

Според нея, алтернативната отсечка, използвана заради ремонта на Мездра – Ботевград, е трябвало да бъде реновирана заблаговременно. „За мен лично е много неприемливо пътят да е в такова състояние. Знаеше се, че трафикът ще се пренасочи именно тук, и отсечката трябваше да бъде пригодена, както бе направено на път III-161 към Лютидол“, поясни тя, предупреждавайки, че маршрутът е опасен в сегашния си вид. Русинова препоръча също така да се обърне внимание на поддръжката на растителността около пътя и на видимостта на пътната маркировка.

Текущи работи и предизвикателства

Инж. Веселин Николов увери, че ремонтните дейности не са приключени и ще продължат до края на седмицата. Той обясни, че технологията на ремонта включва почистване и намазване с емулсия, преди запълването на дупките. „Така че там, където все още има незапълнени участъци, те ще бъдат ремонтирани в следващите дни“, посочи началникът на ОПУ Враца. Той уточни, че по стандарти за този клас пътища не се изисква изрязване на дупките преди запълването им.

По думите на Николов, до края на годината се очаква проектиране за цялостна рехабилитация на засегнатата отсечка. Освен това се работи и по проект за ремонт на моста над река Искър при село Лютиброд, който е в много лошо състояние. „Мостът стана републикански преди две години и половина, веднага бяха подадени заявления за започване на процедури. В момента проектът е на втори етап“, обясни той.

Задържане на качествен персонал – сериозен проблем

Началникът на Областното пътно управление в Враца посочи, че една от значимите трудности при поддръжката на пътната мрежа е недостигът на квалифицирани фирми и обучен персонал. „Не успяваме да задържим работници за цяла година, което затруднява качественото обслужване на пътните участъци“, каза инж. Николов. Той призова ремонтите и поддръжката на пътищата да продължат без прекъсване.

Диана Русинова обобщи, че непрекъснатото поддържане и ремонтиране на пътищата е ключово за осигуряване на безопасни условия за движение и за удовлетворяване на нуждите на гражданите. Това трябва да е дългосрочна стратегия, независимо от промяната на властта.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини