Борис Бонев критикува увеличението на заплатите в градския транспорт в София
Общинският съветник от "Спаси София" призова за реформи и конкретни мерки за подобряване на обслужването след повишение на заплатите

Общинският съветник и лидер на "Спаси София" Борис Бонев отправи критики към решението за увеличаване на заплатите в градския транспорт без яснота за подобрения в обслужването на пътниците. Той поиска конкретни отговори за това какво ще се промени за пътуващите след вдигането на заплатите, като изрази недоволство от сегашното управление в транспортния сектор на столицата.
Критики към управлението и искане за реформи
В предаването „Денят ON AIR“ Борис Бонев постави въпроси дали повишението на заплатите ще доведе до по-добри услуги, като дали шофьорите ще спрат да пушат, ще се въздържат от говорене по телефона, ще отварят рампите за трудноподвижните хора и ще се отнасят учтиво към пътниците.
Той припомни, че през неговото време е приета най-мащабната програма за модернизация на градския транспорт в София. Според него политиката и бюджетът на Столичния транспорт се определят от Столичния общински съвет, в който „Спаси София“ няма мнозинство. Управленията на транспортните дружества били назначени от представители на ГЕРБ, БСП, ИТН, Карлос Контрера и „отцепници от Възраждане“.
Общинският съветник заяви, че „няма как да се раздават пари на калпак“. Той подчерта, че е внесъл предложения за решаване на проблемите в транспортния сектор още преди време, но сегашното „икономическо ръководство“ на дружествата и мнозинството в общинския съвет не допускат нужната реформа.
Реакция след края на стачката
След шестдневна блокада наземният градски транспорт в София тръгна отново в понеделник вечерта, в резултат на отпуснатите от държавата 15 милиона лева за четирите общински транспортни дружества. Бонев определи случващото се като „циркаджийско изпълнение“ и театър, като посочи, че кризата е предизвикана от представители на ГЕРБ и БСП в синдикатите, които сега се представят като решаващи проблема.
Той обърна внимание, че три общински съветници са членове и лидери на транспортни синдикати, включително председател на транспортните синдикати към КТ „Подкрепа“. По думите му стачката е била организирана с цел политическа атака срещу управлението на Столичната община.
Конкретни предложения за бъдещето
Борис Бонев критикува плановете на ГЕРБ за увеличения „300 лв. на калпак“ без провеждане на реформи. Той даде пример, че счетоводителите в транспортните дружества ще получат увеличение, равно на това на шофьорите, които работят в стресови условия по улиците на града.
Лидерът на „Спаси София“ предложи компромисен план – спиране на стачката за 10 дни, през които четирите ключови участници в управлението на транспорта – кметът, Общинският съвет, синдикатите и управляващите дружества – да се съберат и да договорят размера на увеличенията, съкращения в администрациите и възможно сливане на дружествата.
Перспективи пред столичния транспорт
Случващото се подчертава необходимостта от сериозни структурни промени в организацията и управлението на транспорта в София. Борис Бонев е категоричен, че едно единствено увеличаване на заплатите без съпътстваща реформа няма да доведе до по-добро обслужване и мотивация на служителите в системата.