Песенният конкурс "Евровизия" 2024 привлече рекордни 166 милиона зрители
Събитието в Базел отбеляза най-голям интерес сред млади зрители и силно онлайн присъствие

Песенният конкурс „Евровизия“, който се проведе тази година в швейцарския град Базел, привлече рекорден брой телевизионни зрители, съобщават организаторите, цитирани от ДПА. Според Европейския съюз за радио и телевизия (EBU) приблизително 166 милиона души са гледали музикалната надпревара по-рано този месец, което е с 3 милиона повече спрямо предходното издание.
Рекордна аудитория и голямо въздействие сред младите
Това издание на „Евровизия“ отбелязва най-голяма популярност сред по-младата аудитория в историята на конкурса. Според данните на EBU, сред пазарния дял в 37-те държави-участнички той достига 47,7%, най-високата стойност от 2004 година насам. Особено впечатляващо е, че в групата на младите зрители на възраст от 15 до 24 години пазарният дял се е покачил до безпрецедентните 60 процента.
Исландия, Финландия и Швеция са страните с най-голям интерес към конкурса, където пазарният дял достига до 98%. В Германия също са отбелязани значителни зрителски числа с 9,1 милиона наблюдатели. Организаторите подчертават, че конкурсът е имал най-силното си въздействие досега не само в телевизионния ефир, но и в цифровите платформи и стрийминг класациите.
Евровизия като глобален феномен
Източниците на EBU посочват, че битката за популярност не се ограничава само до страните-участнички. Тази година са гласували зрители от общо 146 държави, включително и от страни като САЩ и Канада, където конкурсът също генерира голям интерес. Организаторите отбелязват около 1,7 милиарда гледания в социалните мрежи „ТикТок“ и „Инстаграм“.
Песенният конкурс „Евровизия“ се утвърждава като едно от най-силните културни събития в света, което успява да обедини аудитории в разнообразни географски и възрастови категории. Този факт се подчертава от растящия обхват на гледаемост и онлайн активност.
Победителят на "Евровизия" 2024
Тазгодишното издание на конкурса бе спечелено от оперния изпълнител JJ, представляващ Австрия, с песента „Wasted Love“. Неговият успех бележи нова ера за песенния конкурс, съчетаваща традиционно изкуство с модерна музикална сцена.