„F1: Филмът“ с Брад Пит стартира успешно в северноамериканския боксофис

С приходи от 55,6 млн. долара и подкрепа от популярния сериен формат "Formula 1: Drive to Survive", филмът на "Епъл" впечатли зрителите и критиката

„F1: Филмът“ с Брад Пит стартира успешно в северноамериканския боксофис
Снимка © БТА

„F1: Филмът“ с Брад Пит достигна първо място в северноамериканския боксофис през дебютния си уикенд, съобщиха Асошиейтед прес и АФП. Филмът на „Епъл Ориджинъл Филмс“ донесе приходи от 55,6 милиона долара в САЩ и Канада и вече е спечелил общо 144 милиона долара в световен мащаб.

„F1: Филмът“ – успешен старт за „Епъл“ в киносалоните

Макар „Епъл Ориджинъл Филмс“ да има някои значими постижения в последните шест години, като наградения с „Оскар“ „CODA: Дете на глухи родители“, успехът в киното от страна на компанията до този момент беше непостоянен. Няколко заглавия като „Аргайл: Супершпионин“ и „Покажи ми луната“ не се представиха добре в киносалоните, а други високобюджетни продукции, включително „Наполеон“ на Ридли Скот и „Убийците на цветната луна“ на Мартин Скорсезе, привлечоха повече зрители към платформата „Епъл Ти Ви плюс“, отколкото към киноекрaна.

С бюджет от над 200 милиона долара „F1: Филмът“ е първият сериозен опит на „Епъл“ в жанра на летните блокбастъри. Въпреки че продукцията все още трябва да извърви своя път, за да покрие инвестицията си, започващите резултати изглеждат много обещаващи и показват, че филмът се движи с „пълна скорост“.

Фактори за успеха на филма и конкуренцията в боксофиса

Филмите за автомобилни надпревари често срещат трудности на пазара, като примери за това са загубите на „С пълна газ“ (2013) на Рон Хауърд и „Ферари“ (2023) на Майкъл Ман, отбелязват от Асошиейтед прес. В случая с „F1: Филмът“ обаче филмът използва мащабната популярност на Формула 1, поддържана от сериала „Formula 1: Drive to Survive“.

Режисьорът Джоузеф Косински („Топ Гън: Маверик“) и продуцентът Джери Брукхаймър предоставят опит и стил, които помагат на филма да се позиционира като вълнуващо екшън приключение за по-зрялата аудитория. Позитивните критически отзиви и добрата реакция от публиката са допълнителен фактор, който може да удължи престоя на лентата в кината, несмотря на силната конкуренция от блокбастъра „Джурасик свят: Прераждане“.

Останалите топ заглавия в боксофиса на Северна Америка

„F1: Филмът“ оглави класацията, като на второ място остана анимацията „Как да си дресираш дракон“, с приходи от 19,4 милиона долара през третия си уикенд. Третото място зае друг анимационен проект – „Елио от Земята“ на студио „Пиксар“ с 10,7 милиона долара.

Челната петица в боксофиса на САЩ и Канада се допълва от „М3ГАН 2.0“ и „28 години по-късно“, които спечелиха съответно 10,2 милиона долара и 9,7 милиона долара през същия уикенд.

Поглед към бъдещето на „F1: Филмът“

С бързия си старт в кината и подкрепата на силен екип зад кадър, „F1: Филмът“ демонстрира, че може да измества тенденциите и предразсъдъците около филмите от жанра на автомобилните състезания. Успехът на лентата, подкрепен от популярността на Формула 1 и внимателното режисьорско и продуцентско решение, дава основания да се очаква устойчиво представяне на филма в следващите седмици.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини

Manage cookie consent