"Хонда" намалява инвестициите си в електромобили до 2030 г. на 7 трилиона йени

Японският производител отлага нови заводи в Канада и ревизира дяла на електрическите коли в продажбите си заради забавяне на пазара и промени в регулациите

"Хонда" намалява инвестициите си в електромобили до 2030 г. на 7 трилиона йени
Снимка © БТА

Японският автомобилен производител "Хонда" (Honda Motor Co.) обяви, че ще намали планираните си инвестиции в електрически превозни средства до 2030 г. от 10 трилиона йени на около 7 трилиона йени (48 милиарда долара). Това решение е продиктувано от по-слабото от очаквания растеж на пазара на електромобили, съобщи Асошиейтед прес.

Ограничение на инвестициите и отлагане на нови проекти

Ограничаването на инвестициите в технологията за електрически автомобили идва в момент, когато "Хонда" забавя с две години друг инвестиционен план. Той включва инвестиране на 1,5 трилиона йени за строителството на нови заводи за електромобили в Канада, което включва и производство на батерии. Първоначално компанията планираше да започне реализирането на този проект през 2028 г., но сега срокът е изместен.

Президентът на "Хонда" Тошихиро Мибе посочи, че причините за това преразглеждане са забавяне на ръста на пазара на електромобили в Северна Америка и Европа, както и промени в екологичните регулации. Сред тях са промените в щата Калифорния, САЩ, където бяха облекчени екологични изисквания за автомобилостроенето.

Преглед на очаквания дял на електрическите автомобили

В същото време "Хонда" ревизира прогнозите си за дела на електрическите превозни средства в продажбите си до 2030 г. Компанията сега очаква електромобилите да формират около 20% от общия й продажбен обем, докато по-рано прогнозата беше за 30%.

През май миналата година компанията обяви удвояване на инвестициите в електромобилни технологии до 10 трилиона йени, като мярка срещу засилената конкуренция от чуждестранни производители. Сред основните конкуренти се посочват американската "Тесла" (Tesla Inc.) и китайската Би Уай Ди (BYD).

Промени в автомобилния пазар и новите тенденции

  • Забавяне на растежа в сектор електрически автомобили в ключови региони като Северна Америка и Европа
  • Облекчаване на екологичните регулации в САЩ, което влияе върху инвестиционните решения на автомобилните производители
  • Отлагане на стартирането на нови производствени мощности в Канада
  • Понижаване на прогнозирания дял на електромобили в продажбите на компанията

Тези промени отразяват текущия пазарен климат и стратегическата адаптация на "Хонда" към новите условия, като компанията балансира между инвестициите и реалните възможности на сектора.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини

Manage cookie consent