Хърватия подготвена за летния туристически сезон с акцент върху съотношението цена–качество
Министър Тончи Главина заяви, че вътрешният туризъм бележи рекордни нива, а стабилизираното ценообразуване ще поддържа висок интерес към дестинацията

Хърватия е добре подготвена за предстоящия пиков летен туристически сезон, като ключовият фактор за успешен избор на дестинация тази година ще бъде съотношението цена – качество. Това заяви хърватският министър на туризма и спорта Тончи Главина пред агенция ХИНА.
Подготовка и стратегически подход към ценообразуването
Министър Главина подчерта важността на умното ценообразуване за затвърждаване на имиджа на Хърватия като туристическа дестинация, която предлага качество. Той припомни, че в началото на май секторът е получил потвърждение за своята готовност по време на среща със службите за спешна помощ, което гарантира безпроблемното протичане на летния сезон.
„Хърватия е популяризирана на международно ниво като целогодишна дестинация, която предлага разнообразие, качество и стойност“, посочи Главина. Той също така изрази мнение, че за летния сезон търсенето остава стабилно и нивото му ще бъде наравно с миналогодишното. Според него няма причина за необосновано повишаване на цените, особено в сферата на настаняването и свързаните с туризма услуги.
Правителството е приело осем пакета за подкрепа на стойност 8,3 милиарда евро, включително и помощ за туристическия сектор. Министърът коментира: „Няма оправдание за нереалистично повишаване на цените. Те трябва да съответстват на качеството. Ако това е така, няма да има оплаквания.“
Рекордни резултати от вътрешния туризъм и силен старт на юни
Тончи Главина съобщи, че вътрешният туризъм в Хърватия бележи рекордни нива през тази година. До 10 юни местните туристи са надминали 1,1 милиона души, а нощувките са достигнали почти 2,7 милиона, което представлява ръст съответно с 8% и 6% спрямо същия период на миналата година.
Той посочи още, че хърватските туристи са втората по значимост група след германците, които също са отбелязали голям интерес към страната. Началото на юни беше определено като „фантастично“, с 15% повече посетители в сравнение с предходната година, основно благодарение на нарасналия брой германски туристи.
За финансовите показатели на туристическия сектор, министърът уточни, че към 1 юни са издадени 153,4 милиона касови бележки от услуги, свързани с туризма, което е с 2,6% повече спрямо миналата година. Общата стойност на фискализираните касови бележки надхвърля 1,97 милиарда евро, нараствайки с 10,1% на годишна база.
Приоритети и тенденции в туристическия сектор
В допълнение към посочената стабилизация на цените, Тончи Главина акцентира върху необходимостта от съобразяване с промените на световния пазар, които оказват влияние върху туризма. Той изрази очаквания за по-нататъшна стабилизация и подчерта, че добрата комбинация между цена и качество е ключов фактор за задържане на високия интерес към Хърватия.
„Проблеми възникват, когато цените и качеството не са в хармония. Мисля, че вече се наблюдава стабилизация в някои райони и това е тенденция, която се надяваме да продължи“, посочи министърът.