Visa: 79% от румънците ценят най-вече сигурността при онлайн плащания

Проучване от март 2025 г. показва, че удобството и изборът на методи са ключови за потребителите в Централна и Източна Европа

Visa: 79% от румънците ценят най-вече сигурността при онлайн плащания
Снимка © БТА

За 79% от румънските потребители най-важният фактор, свързан с онлайн плащанията при пазаруване, е сигурността, показва последното проучване на Visa за електронната търговия в Централна и Източна Европа през 2025 година. Според изследването, 90% от потребителите в Румъния биха предпочели друг метод на плащане, ако той предлага по-висока степен на защита, съобщава румънската агенция Аджерпрес.

Предпочитанията за сигурност и удобство при онлайн плащания

Прессъобщението на Visa подчертава, че румънските потребители са готови да изпробват нови платежни методи, особено когато това им дава възможност да изберат най-сигурния и предпочитан от тях вариант. Настоящите очаквания на клиентите, и в Румъния, и в региона, са за опростено, бързо и безпроблемно пазаруване.

Проучването показва, че почти две трети или 65% от потребителите завършват онлайн плащане за по-малко от 30 секунди. Освен това над половината от румънските онлайн купувачи (55%) са склонни да напуснат своята виртуална количка за пазаруване, ако не могат да използват предпочитания от тях метод на плащане.

Интересен елемент от резултатите е, че 14% от европейските потребители се отказват от покупки, когато трябва ръчно да въвеждат данните от картата си. Това говори за нарастващата нужда от опростени и автоматизирани решения за плащане.

Важността на разнообразието в методите на плащане

За над 90% от анкетираните в различните страни от Централна и Източна Европа наличието на възможност за избор на предпочитан метод на плащане е от ключово значение. Това поставя търговците в позиция да опростят и оптимизират процеса на плащане.

С цел да бъдат конкурентоспособни и да отговорят на предпочитанията на потребителите, търговците трябва да предлагат широк набор от платежни опции, които съчетават удобство и свобода на избор.

Данни за изследването

Проучването на Visa обхваща осем държави: България, Хърватия, Чехия, Унгария, Полша, Румъния, Словакия и Словения. То е проведено през март 2025 година от чешката изследователска компания RESPONSE NOW. В изследването са участвали по 1000 респонденти на възраст между 18 и 65 години от всяка страна, което гарантира представителност на резултатите.

Тези данни подчертават важността на сигурността и удобството при избора на методи за плащане онлайн, както и желанието на потребителите в региона да имат на разположение разнообразни, бързи и защитени възможности за разплащане.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини

Manage cookie consent