„ВиК“ Перник обсъжда цели за подобряване на водните услуги до 2031 г.
Дружеството кани обществеността да се включи в обсъждането на прогнози за намаляване на аварии и повишаване на контрола върху водните загуби.

„ВиК“ ООД – Перник отправи покана към обществеността за обсъждане на индивидуални прогнозни цели за качеството на водоснабдителните и канализационни услуги до 2031 г. Тези цели са съставени на база отчетните данни за 2024 г. и са обявени на официалния сайт на дружеството, където всеки гражданин може да се запознае с подробностите.
Цели за подобряване на качеството на ВиК услугите
Обсъждането е част от изпълнението на указанията на Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР), като фундаментална цел е повишаването на качеството на предоставяните услуги. Заедно с поканата е публикувана детайлна обосновка и мотиви за методиката на формиране на прогнозните показатели.
Според плана „ВиК“ ООД прогнозира значително намаляване на броя на авариите. Конкретно, се очаква показателят за аварии по водоснабдителната мрежа да спадне от 143,41 на 59,94 броя на 100 километра мрежа годишно до 2031 г. При канализационната система предвиденото намаление е по-малко – от 122,02 до 118,55 броя на 100 километра годишно.
Освен това се предвижда и активен контрол над течовете във водопреносната мрежа, като показателят се планира да се увеличи от 0,54% за 2024 г. до 1,25% през 2031 г., което показва засилено внимание върху управлението и мониторинга на водните загуби.
Възможност за представяне на становища и предложения
„ВиК“ ООД – Перник предоставя възможност на всички заинтересовани страни да представят своите писмени становища и предложения във връзка с предложените индивидуални прогнозни цели. Коментарите могат да бъдат предоставени в срок от 14 дни след публикуването на съобщението на официалния сайт на дружеството.
Тази процедура цели осигуряване на диалог и включване на общественото мнение при формулиране на стратегическите планове за развитие на водоснабдителните и канализационни услуги в региона.
Публична прозрачност и стратегическо планиране
Поканата за обществено обсъждане е важна стъпка към прозрачност и информираност, гарантираща, че жителите и други заинтересовани страни участват активно в процеса на вземане на решения, свързани с качеството на ВиК услугите. Процесът се придържа към изискванията на КЕВР и подкрепя цялостната стратегия за устойчиво развитие на сектора в област Перник.