"ТикТок" подготвя ново приложение за САЩ преди отделяне на бизнеса
Компанията ще пусне новото приложение на 5 септември в контекста на регулаторния натиск и планираното разделяне с американския пазар

Китайската видеоплатформа „ТикТок“ планира да представи ново приложение в САЩ на 5 септември, което е част от подготовката за отделяне на бизнеса ѝ в страната. Това съобщава технологичният сайт „Дъ Информейшън“, позовавайки се на вътрешни източници. Мярката е в отговор на настояванията на американската администрация, водена от бившия президент Доналд Тръмп, свързани с националната сигурност и контрола върху китайския бизнес на американска земя.
План за отделяне и срокове
Съществуващата версия на приложението „ТикТок“ в САЩ трябва да бъде изтеглена от пазара до март 2024 г., след изтичане на преходния период. Новото приложение ще поеме операциите в страната след това. От компанията към момента отказват да коментират информацията пред агенция Ройтерс.
По-рано тази седмица Доналд Тръмп обяви, че възнамерява да започне преговори с китайското правителство за продажба на американската част от „ТикТок“. Според изявления от петък сделката вече е „почти финализирана“. Тръмп отбеляза, че може да разговаря директно с китайския президент Си Цзинпин или представители на властта в Пекин, като подчерта, че „до голяма степен имаме споразумение“.
Причините и регулаторният натиск
Американският Конгрес постанови, че до 19 януари 2025 г. китайската компания-майка на „ТикТок“ – „БайтДенс“, трябва да се раздели с бизнеса си в САЩ. В противен случай платформата щеше да бъде блокирана в страната, въпреки голямата си популярност, особено сред младите потребители. Тръмп няколко пъти удължи този срок, последно до 17 септември 2023 г.
Тази пролет се подготвяше подобна сделка за създаване на нова американска фирма, която да притежава и управлява местните операции на „ТикТок“. Планът предвиждаше компанията да е мажоритарно собственост на американски инвеститори, но проектът беше отложен вследствие на напрежението между САЩ и Китай, включително свързани с въвеждането на високи мита от американска страна.
Подготовката за бъдещето на платформата в САЩ
„ТикТок“ продължава да бъде една от най-бързо разрастващите се социални медийни платформи в САЩ с милиони потребители. Сега вече е ясно, че компанията започва конкретна техническа подготовка за разделянето на своя американски бизнес, което ще позволи продължаването на услугата при нова структура и според изискванията на американските регулатори.
Отделянето цели да намали притесненията на властите относно националната сигурност и да осигури пълна прозрачност и контрол върху американските операции на платформата. Това би позволило нейното функциониране в една от най-големите дигитални икономики, без да се поставят под съмнение въпроси, свързани с достъпа на китайските власти до данни на американски потребители.