Съдът на ЕС забрани реклама на растителни хранителни добавки без одобрение

Решението изисква одобрение на здравословни твърдения от Европейската комисия преди реклама

Снимка © БТА

Съдът на Европейския съюз в Люксембург постанови днес, че рекламата на растителни хранителни добавки в страните от Европейския съюз, които се представят като полезни за здравето, е забранена, ако не е одобрена от съответните институции. Ограничението важи, докато не бъде доказана ползата за здравето от тези добавки.

Регулации и съдебно решение

Според съдебното решение твърденията за здравословни ползи от растителни хранителни добавки трябва да бъдат одобрени от Европейската комисия преди да се използват за рекламиране и предлагане на пазара в ЕС. Тази мярка е част от строгата регулация на рекламата на продукти като полезни за здравето, която позволява използването само на одобрени твърдения, включени в официална база данни.

Решението е свързано с правен спор около хранителна добавка, съдържаща екстракти от шафран и сок от пъпеш, която се предлага на пазара от германската компания „Новъл нютриолъджи“ (Novel Nutriology). Фирмата твърди, че тези екстракти помагат за подобряване на настроението и намаляване на стреса и умората.

Правна сива зона и последици

Процесът по проверка на здравните ползи от растителни субстанции често е продължителен поради липсата на достатъчно научни изследвания и данни. Това създава стотици „висящи“ твърдения, които не са одобрени и формират правна сива зона. В своето постановление Съдът на ЕС подчертава, че такива „висящи“ твърдения не могат да се използват за рекламни цели, освен ако не съществува изрично изключение, което не е приложимо в случая с „Новъл нютриолъджи“.

Германските съдилища, които разглеждат спора, са задължени да вземат предвид решението на Съда на ЕС при окончателното си постановление, посочва агенция ДПА.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини