"Шанел" поддържа планове за инвестиции и разширяване през тази година

Въпреки несигурността на ключови пазари, компанията инвестира 1,8 млрд. долара и отваря 48 нови магазина глобално

"Шанел" поддържа планове за инвестиции и разширяване през тази година
Снимка © Michel Euler, БТА

Френската компания "Шанел" (Chanel), водещ играч в луксозния сектор, обяви, че ще продължи с плановете си за сериозни инвестиции през настоящата година. Въпреки несигурната обстановка на ключови пазари като Китай и Съединените щати, марката възнамерява да отвори нови магазини и да задържи нивото на капиталови разходи, като заяви стремеж към устойчив растеж.

Инвестиции в условията на нестабилност

Филип Блондио, финансов директор на "Шанел", сподели пред Ройтерс, че компанията управлява дейността си в времена на голяма несигурност. Той посочи, че се забелязват "положителни признаци за стабилизиране" в Китай и Хонконг, но подчерта, че все още е рано да се обяви пълно възстановяване на региона. Продължаващите преговори около митата предизвикват допълнителна несигурност за бизнеса.

Въпреки намалението на продажбите със 4,3% през изминалата година, "Шанел" ще запази капиталовите разходи на стойност 1,8 милиарда долара, което представлява ръст от 43% спрямо предходната година. Освен това компанията ще инвестира 600 милиона долара във веригата на доставки, включително чрез придобиване на дялове в доставчик на коприна във Франция и производител на бижута в Италия, с цел разнообразяване на производствените си източници.

Разширяване на търговската мрежа

За годината, приключваща на 31 декември, продажбите на "Шанел" възлизат на 18,7 милиарда долара, като са засегнати от слабостта на китайския пазар. Оперативната печалба на компанията намалява с 30%. Въпреки тези предизвикателства, марката планира откриването на 48 нови магазина в глобален мащаб, като почти половината ще бъдат в САЩ и Китай. Други дестинации за развитие включват Мексико, Индия и Канада.

Глобалният главен изпълнителен директор Лийна Наир отбеляза, че макроикономическата и геополитическата нестабилност сериозно оказват влияние върху продажбите на редица пазари. Тя подчертава необходимостта от адаптиране към променящите се условия.

Ценови стратегии и предизвикателства

Филип Блондио уточни, че "Шанел" вече повиши цените си с около 3% през миналата година в отговор на инфлацията и допуска възможността за допълнително увеличение тази година. Особено внимание се отделя на цените на златото, които заради покачването си могат да повлияят на стойността на бижутерските изделия.

В същото време, секторът на луксозните стоки среща трудности, тъй като надеждите за бързо възстановяване, подкрепени от американския пазар, се оказват предизвикани от митнически несигурности. Консултантската компания "Бейн" (Bain) е понижила прогнозите си за продажбите в сектора, очаквайки вероятен спад между 2 и 5% през тази година.

Перспективи за растеж и адаптация

Въпреки тежките условия, "Шанел" демонстрира решимост да инвестира и разширява своето присъствие на ключови пазари. Стратегията на компанията включва диверсификация на производството и задържане на високи капиталови разходи, което показва дългосрочна визия за устойчиво развитие въпреки текущите предизвикателства.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини

Manage cookie consent