НАП в Търговище издаде 2400 нови персонални идентификационни кода

ПИК улесняват достъпа до над 170 електронни услуги, включително подаване на декларации и онлайн плащания

НАП в Търговище издаде 2400 нови персонални идентификационни кода
Снимка © Кореспондент на БТА в Търговище Боряна Димитрова

От началото на годината в офиса на Националната агенция за приходите (НАП) в Търговище са издадени 2400 персонални идентификационни кода (ПИК), с което общият им брой достига близо 23 500, съобщиха от пресслужбата на приходната агенция. ПИК осигуряват достъп до електронните услуги на НАП и улесняват комуникацията с институцията както за гражданите, така и за фирмите.

Електронни услуги и ползване на ПИК

Чрез Портала за електронни услуги на НАП, потребителите имат достъп до над 170 електронни услуги, като повече от 60 от тях могат да се използват с персонален код или квалифициран електронен подпис (КЕП). Сред най-често използваните възможности са подаване на данъчни и осигурителни декларации, справки за задължения с възможност за онлайн плащане и проверка на осигурителни доходи.

Потребителите с ПИК могат също да проверяват актуалното състояние на трудови договори, членство в пенсионен фонд, както и да подават заявления и получават удостоверения директно онлайн. Допълнително са налични проверки за публични задължения, включително такива подлежащи на принудително изпълнение, както и възможности за ползване на различни данъчни облекчения – например за деца до 18 години, за деца с увреждания, лица с намалена работоспособност и други.

Начини за заявяване и ползване на персонален код

Издаването на ПИК може да бъде заявено дистанционно – чрез обаждане на информационния телефон 0700 18 700, по електронна поща на [email protected], по пощата или чрез системата за сигурно електронно връчване, поддържана от Министерството на електронното управление. Самото получаване на кода обаче става лично в офис на НАП, или чрез упълномощено лице.

С помощта на портала НАП потребителите могат да проверяват публичните си задължения и да ги погасяват онлайн чрез виртуалния ПОС терминал, което значително облекчава процеса на плащане и контрол.

Обслужване и активност в офиса на НАП – Търговище през ноември

През ноември в офиса на НАП в Търговище са обслужени над 2500 данъкоплатци. От тях 184 души са подали данъчни и осигурителни декларации и уведомления за трудови договори, а 706 са потърсили информация, свързана със здравния им статус. За уточняване на задължения по електронната услуга „Справки за задължения“ са се обърнали 193 души.

В същия период около 930 клиенти са направили плащания чрез ПОС терминала на агенцията, а 250 са заявили издаване на различни документи. Издадените през ноември нови ПИК са 110, а 48 души са получили техническа помощ и информация.

Средното време за изчакване в офиса е под две минути, а времето за обслужване на един клиент е било под пет минути, което свидетелства за добра организация и бърза работа на служителите, допълниха от НАП – Търговище.

Улеснения при работа с НАП

Предоставянето и използването на персонален идентификационен код допринася за по-ефективно взаимодействие между гражданите, фирмите и приходната администрация. Услугите, достъпни чрез ПИК, намаляват необходимостта от физическо посещение в офисите и позволяват контрол и изпълнение на задължения по удобен и сигурен начин.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини

Manage cookie consent