Министър Мирослав Боршош отчете напредък в развитието на туризма в България

Дигитализация, международно сътрудничество и подкрепа за регионалния туризъм са сред ключовите приоритети

Министър Мирослав Боршош отчете напредък в развитието на туризма в България
Снимка © БТА

Министър Мирослав Боршош представи подробен отчет за дейността на Министерството на туризма през първите шест месеца от своя мандат. Докладът обхваща ключови инициативи, постигнати резултати и стратегически стъпки за разширяване и укрепване на туристическия сектор в България.

Основни постижения и инициативи

Една от значимите промени е ребрандирането на националния туристически портал, който вече е достъпен под домейна VisitBulgaria.com, като това е първата стъпка към дигиталната трансформация на промотирането на страната на международната сцена. В рамките на периода Министерството подготви и предложения за нормативни промени с цел решаване на проблемите с достъпа до планинските райони, включително Витоша, които бяха представени в Народното събрание за законодателни инициативи.

Управлението на природната забележителност плаж „Болата“, една от най-живописните локации по Черноморието, също беше поето от Министерството, което цели по-доброто ѝ опазване и развитие в полза на туристите.

През първото тримесечие на 2025 г. България отчете най-силния зимен туристически сезон, като се нареди сред държавите с най-голям ръст на нощувките в Европейския съюз според Евростат.

Съвместни проверки и повишаване на стандарти

Сред изпълнените задачи е координацията на най-мащабната съвместна проверка на търговски обекти в курортите „Слънчев бряг“ и „Златни пясъци“. В нея участваха Комисията за защита на потребителите, Националната агенция за приходите, Регионалната здравна инспекция и Икономическата полиция.

Отделно, Министерството реагира своевременно при нарушения на правилата за достъп до морските плажове, например при проверка на плаж „Паша дере“ се установиха незаконни моторни превозни средства, което доведе до налагане на санкции.

Също така, заедно с различни институции бяха проведени проверки на гранично-контролно-пропускателни пунктове с цел осигуряване на лоялност и спазване на нормативните изисквания при организираните туристически превози.

Международно сътрудничество и културни инициативи

Министерството засили диалога си с европейски и световни партньори чрез редица събития и срещи. Заедно с евродепутата Андрей Новаков беше организирана национална конференция, насочена към иновациите, имиджа и развитието на туризма в България и Европа. Проф. Бетани Хюз представи филма „Съкровищата на България“ по време на 47-та сесия на ЮНЕСКО в Париж, подчертавайки културното богатство на страната.

Официално бе подписано споразумение за домакинството на Деветата глобална конференция за винен туризъм в Пловдив – международно събитие, което ще утвърди България като водеща туристическа дестинация.

Министър Боршош проведе важни двустранни срещи с представители на страни като Полша, Франция, Обединените арабски емирства, Великобритания и Испания, обсъждайки перспективи за развитие на туристическите връзки и маркетинг към ключови целеви пазари. Внимание бе отделено и на развитието на винения, гастрономическия, културния и градския туризъм.

Регионални проекти и подкрепа за местните общности

В сътрудничество с общини като Враца, Сапарева баня, Чирпан, Белене и Велинград бяха стартирани проекти за развитие на туристическата инфраструктура и популяризиране на културното и природно наследство. Министерството подкрепи Хисаря при присъединяването ѝ към Европейската асоциация на историческите термални градове, както и участва в конференции, насочени към развитие на здравен туризъм и културен туризъм.

Беше инициирана работна група за развитието на поклонническия туризъм, подкрепена с пътеводител за най-важните християнски маршрути в страната.

Маркетинг и промоция на България в световен мащаб

Министерството организира и участва в множество международни изложения и форуми като Arabian Travel Market 2025 в Дубай, World Tourism Forum 2025 и IMEX във Франкфурт, с цел позициониране на страната като привлекателна туристическа дестинация. Проведен беше и първият международен конкурс за туристически плакат, в партньорство с Международното триенале на сценичния плакат в София.

Отделно, чрез медийни кампании в Турция и участие в Азиатския фестивал в София, България затвърди присъствието си на ключови пазари и културни мостове.

Отзвук и обществена ангажираност

Министерството организира разнообразни културни и образователни инициативи, включително фестивали, четене на детски книги и образователни куизове, насочени към популяризиране на българската култура и туризъм сред младите поколения.

Министър Боршош отправи благодарност към екипа на Министерството, както и към партньорите от държавната администрация, неправителствения сектор и дипломатическия корпус за активното сътрудничество и постигнатите резултати.

Напредък и стратегическо развитие

  • Дигитализация и модернизация на туристическата информация чрез синхронизация с Националния статистически институт.
  • Засилване на устойчиво развитие на туризма на регионално ниво с подкрепата на местни общности.
  • Международно утвърждаване и разширяване на туристическите пазари за България.
  • Развитие на нови форми на туризъм като поклоннически, фестивален и културен туризъм.

Отчетът с подробности за първите 50 и 100 дни от мандата може да бъде предоставен при поискване.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини

Manage cookie consent