Министър Боршош представи VisitBulgaria.com като новия туристически портал
Министерството на туризма стартира дигитална трансформация чрез нова платформа за популяризиране на България

Министерството на туризма представи смяна на официалния туристически портал от BulgariaTravel.org към VisitBulgaria.com като първа ключова стъпка в цялостната дигитална трансформация и ребрандиране на страната ни. Целта на новия туристически сайт е да се превърне в модерна дигитална платформа, която не само информира, но и вдъхновява и улеснява избора на дестинация още преди пътуването, заяви министърът на туризма Мирослав Боршош.
Новата дигитална визия на България в туризма
„Промяната улеснява значително и разпознаваемостта на България в онлайн пространството. Изграждаме нова дигитална визия за България – по-модерна, по-функционална и отличаваща се. Това е не просто смяна на име, а стратегически процес, който ще подобри представянето на страната ни пред света“, подчерта Мирослав Боршош. Министърът отбеляза, че в условията на съвременния свят, където вниманието на потребителите е най-ценният ресурс, тази трансформация има ключово значение.
Новият домейн VisitBulgaria.com представлява международен комуникационен подход, който обединява страната в глобалния туристически контекст. Той улеснява асоциирането на България като атрактивна туристическа дестинация и позволява много по-интуитивен и лесен достъп до туристическа информация както за местните гости, така и за посетители от цял свят.
Глобална практика с доказан ефект
Изборът на VisitBulgaria.com следва утвърдени международни стандарти за именуване на туристически портали, които използват формулата „visit + име на страната + .com“. Този модел с успех е приет от редица европейски и световни държави като Португалия (visitportugal.com), Чехия (visitczechia.com), Дания (visitdenmark.com) и Саудитска Арабия (visitsaudi.com).
Стратегията за ребрандиране не се ограничава само до смяната на домейна. В процеса се включва разработване на изцяло нов уеб дизайн с интерактивно съдържание и по-ефективна архитектура на сайта. Освен това ще бъде разработено мобилно приложение, което да подпомага планирането на пътувания, предлага персонализирана информация и улеснява потребителите в различни туристически пазари.
VisitBulgaria.com – новият портал за българския туризъм
Очаква се VisitBulgaria.com да бъде водеща платформа за популяризиране на България като туристическа дестинация, предлагаща не само детайлна информация за забележителности и атракции, но и съвременни визуални решения. Посетителите ще имат достъп до видео материали, интерактивни маршрути и динамично съдържание, което е насочено към разнообразни целеви групи и пазари.
„Ние не просто сменяме име, а създаваме платформа, която да вдъхновява и насърчава пътуванията в България, предоставяйки качествено дигитално изживяване още преди самото пътуване“, допълниха от пресцентъра на Министерството на туризма.