Мартин Захариев предлага дирекция за Бранд България към Министерския съвет

Зам.-председателят на Националния борд по туризъм подчерта нуждата от централизирано и политическо управление на националния имидж

Мартин Захариев предлага дирекция за Бранд България към Министерския съвет
Снимка © Христо Стефанов, БТА

Заместник-председателят на Управителния съвет на Националния борд по туризъм, Мартин Захариев, призова на форум на БТА в Поморие за създаване на специализирана дирекция към Министерския съвет, която да се занимава с Бранд България. По думите му, само чрез централизирано и политическо управление на процеса, водено от вицепремиер, страната може да изгради ясна и единна стратегия за националния си имидж.

Необходимостта от централизирано управление на Бранд България

Мартин Захариев подчерта, че въпросът с Бранд България изисква създаването на специална дирекция в администрацията на Министерски съвет, която да координира действията на всички държавни институции. Тази структура би осигурила съгласуваност между различните министерства и агенции, включително Министерството на икономиката, Министерството на културата, Българската агенция за инвестиции и външното министерство.

„Темата 'Бранд България' не може да бъде решена по никакъв друг начин, освен със субординация и императивно от Министерския съвет, с политическо решение и лице - вицепремиер, който да управлява процеса с или без портфейл,“ заяви Захариев. Той обясни, че целта на тази дирекция е да осигури единни стандарти и указания за промотиране на името на България на международната сцена, създавайки еднозначно и ясно послание за страната.

Според него този процес е политематичен и ултраинтегрален, изискващ обединяване на усилията на множество институции и не може да се координира ефективно без политическа подкрепа на високо ниво, като вицепремиер или премиер.

Партньорство между държавата, местната власт и бизнеса

Захариев акцентира също върху значението на партньорството между правителството, местната власт и туристическия бизнес. Той посочи, че ефективното сътрудничество и разпределението на отговорностите и бюджетите между тези три власти са ключови за успеха в развитието на туризма в България.

„Само когато властта на парите, властта на държавата и местната власт са на една маса и са разпределили отговорностите, но и бюджетите, може да се очаква работеща рецепта,“ подчерта заместник-председателят на Националния борд по туризъм.

Включване на бизнеса в развитието на туристическите ресурси

Освен това Захариев отбеляза необходимостта от активно включване на мнението на бизнеса при разработването на националния туристически портал, който трябва да отразява потребностите и вижданията на всички заинтересовани страни.

На форума, организиран от Българската телеграфна агенция в Поморие, присъстваха представители на държавни и общински институции, туристическия бизнес, неправителствени организации, учени и експерти, които обсъждаха възможностите за развитие и популяризиране на българския туризъм.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини

Manage cookie consent